رئیس‌جمهور بگم‌بگم‌های احمدی‌نژاد را تکرار نکند

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور درخصوص افشاگری درباره تخلفات نهادهای غیردولتی اظهار کرد: اگر آقای رئیس جمهور نسبت به تخلفات نهادهای دیگر دلایل و مستنداتی دارند، باید بدانند که عدالت مرز نمی‌شناسد و بیایند بگویند. تخلف هر جایی انجام بشود، تخلف است.

وی افزود: تا این لحظه ۹۵۰ مدیر دولتی حقوق نجومی گرفته‌اند و خود رئیس‌جمهور هم گفته است چند صد نفر از مدیران حقوق نامتعارف گرفته اند، چند صد نفر می تواند تا هزار نفر را شامل شود.

رهبر تاکید کرد: اگر رئیس جمهور غیر از این تخلفات، مواردی دارند باید بیان کنند و تحت پیگیری قرار دهند، زیرا عدالت به گونه‌ای است که امیرالمومنین(ع) فرمودند اگر نزدیکانم تخلفی داشتند، من با آنها برخورد می کنم و حق بیت المال را باز می گردانم.

اگر حقوقهای نجومی میراث غلط دولت قبل است چرا ۳ سال ادامه دادید؟

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور محترم باید بداند که فرافکنی کار جالبی نیست زیرا امروز خیلی از دولتمردان و طرفداران دولت می گویند حقوق های نجومی برای دولت گذشته بوده است در صورتی که باید به آنها گفت سه سال است دولت دست شماست، شما یا نمی دانستید که اشکال است و یا می دانستید و ادامه دادید که باز هم قصور برای شماست.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه مجددا رئیس‌جمهور بخواهد مانند احمدی نژاد فرافکنی کند و از گذشته بگوید و بگم بگم راه بیاندازد، جواب نمی‌دهد زیرا این روش‌ها، روش های کهنه‌ای است. اگر بناست در کشور عدالت باشد و بیت‌المال در جای صحیح مصرف شده و شکاف طبقاتی برداشته شود، تفاوتی نمی‌کند در این دولت باشد یا نهادهای دیگر؛ با تخلف در هر شرایطی باید برخورد صورت گیرد.

رهبر اظهار کرد: اگر مصاحبه و افشاگری و بیان برخی مطالب توسط رئیس جمهور باعث برقراری عدالت خواهد شد، مانعی ندارد. اصلا اجازه بدهیم برخی افراد قربانی شوند تا عدالت در جامعه بیاید؛ چراکه ارزش عدالت خیلی بالاتر است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: اصولا روش تهدید به افشاگری، روشی است که معمولا وقتی دولتی بر سر کار می آید، دیگران و سایر نهادها را به وسیله آن مورد هجوم و سوال قرار می دهد. ما از رفتار دولت گذشته راضی نبودیم و بنده از کسانی بودم که زیر نامه طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کردم، اما باید بدانیم دیگران و سایر نهادها را مورد هجوم قرار دادن کار درستی نیست.

رهبر ادامه داد: اگر آقایان خلافی در یک دولت و تشکیلاتی سراغ دارند، بیایند بیان کنند و تحت پیگیری قرار دهند. همه مواردی که اخیرا افشا شده است هم باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: امروز لازم است قانون حقوق و مزایا اصلاح شود تا این بحث ها و گفتگوها به یک نتیجه ای برسد و ده ها سال ثمره مطلوب آن دیده شود تا تنها حاصل این گفتگوها صرفا جدل و احتجاجات سیاسی نباشد.

وی تاکید کرد: من نمی خواهم بگویم واکنش اخیر رئیس جمهور به بحث حقوق های نجومی و تهدید به افشاگری وی جنبه سیاسی دارد بلکه معتقدم اگر آقای روحانی مطلبی و سندی دارند، بیایند بگویند و پیگیری کنند.