به گزارش افکار به نقل از فارس: دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلب کسی است که اولین باورش اعتقاد به نظام است، گفت: اگر کسی نظام جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشد باید در اصلاح‌طلبی وی شک کرد.

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر احزاب اصلاح‌طلب از خاتمی یا موسوی حمایت کردند تنها یک حمایت انتخاباتی بوده است، اظهارداشت: این آقایان نباید مدعی باشند که لیدر احزاب هستند یا احزاب بگویند اینها لیدر حزبی ما هستند بلکه این موضوعات فقط مربوط به زمان انتخابات بود و پس از اتمام انتخابات، بحثکاندیداتوری نیز تمام می‌شود.

وی برهمین اساس به اختلافات میان سران اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت: در بین سران اصلاحات اختلاف وجود دارد؛ البته این اختلافات در میان گروه و جناح دیگری نیز به وجود می آید همان‌گونه که در بین اصول‌گرایان نیز اختلاف وجود دارد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تأکید بر اینکه حرکت اصلاح‌طلبی از بدو انقلاب اسلامی پیدا شده و هم‌چنان ادامه دارد، متذکرشد: اصلاح‌طلب کسی است که اولین باورش، اعتقاد به نظام است و اگر کسی نظام جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشد باید در اصلاح‌طلبی وی شک کرد حال با هر اسم دیگری که می‌خواهد برای خود مطرح کند؛ جنبش سبز باشد یا جنبش قرمز.

کواکبیان با تأکید بر اینکه ما در یک دوره‌ای از یک نامزد انتخاباتی حمایت می کردیم اما اکنون انتخابات را تمام شده تلقی می‌کنیم، افزود: اینکه بعضی‌ها ادعا کنند اصلاحات در خط آمریکایی‌ها، ضدانقلاب و براندازان است احتمالا برداشت‌ ناقصی از اصلاح‌طلبی دارند.

وی بر همین اساس اصلاح‌طلب را کسی دانست که نظام را قبول داشته و اینکه در درون این نظام بخواهد اصلاحاتی ایجاد شود، گفت: کسی که نظام و قانون اساسی را قبول ندارد اصلاح‌طلب نبوده بلکه برانداز، ضدانقلاب و معاند است اما کسی که درون نظام فعالیت کند اسمش را می‌توان منتقد، اصلاح‌طلب یا مخالف دولت گذاشت.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در خاتمه اپوزیسیون خارج‌نشین، برانداز، معاند و ضدنظام‌جمهوری اسلامی را اساسا اصلاح‌طلب ندانست و اینکه اصلاح‌طلبان با آنها همراهی نخواهند کرد.