علی لاریجانی به توصیه اصولگرایان مبنی بر انصراف از کاندیداتوی برای ریاست فراکسیون اصولگرایان عمل و اعلام کرد که بهتر است تا فرد دیگری رئیس این فراکسیون شود.

به گزارش افکار به نقل از جهان موضوع انتخاب هیئت رئیسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنان بحثداغ در مجلس است و رایزنیها و لابی ها برای انتخاب این هیئت رئیسه هفت نفره ادامه دارد.
در چند روز گذشته برخی از چهره های شاخص فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون های زیر مجموعه این فراکسیون به لاریجانی توصیه کردند که ریاست فراکسیون اصولگرایان را به فرد دیگری واگذار کند.

ساعتی پیش از زبان نمایندگان مجلس شنیده شد که لاریجانی این توصیه را پذیرفته و اعلام کرده که تصمیم ندارد تا برای ریاست فراکسیون اصولگرایان کاندیدا شود و در همین رابطه از ولی اسماعیلی عضو هیئت رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی برای ریاست فراکسیون اصولگرایان اعلام حمایت شده است.

در همین راستا امروز دوشنبه ۱۹ مهر برخی از نمایندگان در غیاب علی لاریجانی رئیس این فراکسیون در مجلس جلسه داشته و در این زمینه بحثو رایزنی کردند.

علی لاریجانی از روز جمعه ۱۶ مهر در رأس هیئتی پارلمانی به ارمنستان سفر کرد و از روز یکشنبه نیز از ارمنستان به قزاقستان رفت و فردا سه شنبه به تهران باز می گردد.

سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر به خبرنگار جهان گفت: شنیدیم که علی لاریجانی رئیس مجلس و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصمیم ندارد تا کاندیداتوری ریاست فراکسیون اصولگرایان مجلس شود.

وی افزود: به دنبال بحثهایی که نمایندگان قبلا داشتند و تاکید می کردند که رئیس فراکسیون اصولگرایان فردی غیر از رئیس مجلس باشد، دکتر لاریجانی هم آنرا پذیرفت و اعلام کرد که به دلیل مشغله کاری بهتر است فردی دیگر مسئولیت ریاست فراکسیون را بپذیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه انتخابات هیئت رئیسه شورای مرکزی فراکسیون به بعد از تعطیلات هفته آینده مجلس یعنی به آبان ماه موکول شد، افزود: با توجه به اینکه آقای دکترلاریجانی کاندیدا نخواهد شد، رقابت برای رئیس و هیئت رئیسه فراکسیون بسیار جدی خواهد بود چرا که با حضور لاریجانی برخی نمایندگان کاندیدا نمی شدند.

ابطحی گفت: امروز شنیدیم که ولی اسماعیلی نماینده گرمی در مجلس یکی از جدی ترین گزینه ها برای ریاست این فراکسیون مطرح شده است و این موضوع در جلسه ای که امروز در مجلس بوده مورد بحثقرار گرفت.

اسماعیلی سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در مجلس هشتم و عضو هیئت رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی است.
شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس۴۴ نفره است

ارکان فراکسیون شامل مجمع عمومی، شورای مرکزی، هیئت رئیسه و هیئت داوری است.
شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلسبرا فعالیت در سال سوم انتخاب شدند که حدود ۷۰ درصد اعضای شورا نسبت به سال گذشته تغییر کردند.

این شورا هیئت رئیسه هفت نفره فراکسیون را که شامل یک رئیس، ۲ نائب رئیس، سه دبیر و یک کارپردازد است، انتخاب خواهد.. اسلامی است.
دوره فعالیت شورای مرکزی یک ساله است.

قرار بود که هیئت رئیسه شورای مرکزی فراکسیون دیروز یکشنبه انتخاب شود که به دلیل سفر لاریجانی به تعویق افتاد.