بر بروز و گسترش دامنه اختلاف دیدگاه میان دو عضو ارشد حزب کارگزارن سازندگی با واکنش‌ گسترده‌ای در محافل مطبوعاتی - رسانه‌ای مواجه شد. 

برپایه این گزارش، در پی تشدید اختلاف سیاسی بین سیدحسین مرعشی رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران با غلامحسین کرباسچی دبیرکل و برخی دیگر از اعضای شورای مرکزی این حزب، حسین مرعشی مدت‌هاست در جلسات کارگزاران شرکت نمی‌کند.

یک عضو حزب کارگزاران در این باره گفت که مرعشی در حالی بعد از درگیری لفظی با غلامحسین کرباسچی تصمیم به عدم شرکت در جلسات جزب کارگزاران گرفته که گفته می‌شود حضور برخی چهره‌های جوان از جمله محمد قوچانی موجب تشدید اختلاف سیاسی بین طیف مرعشی با طیف کرباسچی شده است.

اگرچه انتشار این خبر واکنش شدید‌اللحن کرباسچی با ادبیات خاص او را برانگیخت اما محمد رضا عطریانفر عضو ارشد این حزب امروز در گفت‌وگویی بار دیگر خبر اختلاف پدید آمده میان  این دو را تایید کرد.

عطریانفر در گفت‌وگو با روزنامه آرمان بااشاه به اینکه در احزاب رابطه (ژنرال) و (سرباز) حاکم نیست،گفت: احزاب مانند «پادگان» نیستند که رابطه «ژنرال» و«سرباز» درآنها حاکم باشد. در واقع ماهیت احزاب برخلاف این رویکرد است. حزب از مجموعه افرادی تشکیل شده که به دلیل مشابهت‌های فکری دور هم جمع شده تا ایده‌های خود را به صورت جمعی به هدف برسانند. با این وجود مشابهت‌های فکری به معنای نداشتن اختلاف سلیقه بین افراد یک حزب نیست و اعضای یک حزب می‌توانند در حین داشتن نقاط مشترک زیاد با هم اختلاف نظر نیز داشته باشند.

وی تلویحا اختلاف دیدگاه مرعشی و کرباسچی را تایید کرد و اظهار داشت:کسی نمی‌تواند مدعی شود چهره‌های برجسته حزب کارگزاران سازندگی مانند آقای کرباسچی و آقای مرعشی باید دقیقا مواضع یکسانی در همه جزئیات داشته باشند.

عطریانفر در بخش دیگری از این گفت‌وگو در تلاش برای کاهش دامنه اختلافات درون حزبی کارگزاران افزود: اگر اکثریت افراد یک حزب به یک تصمیم نهایی رسیدند باید از تصمیم فردی خود برای اعتلای تصمیم جمعی عدول کنند و تصمیم جمعی و نهایی حزب را بپذیرند و حمایت کنند.

وی در ادامه خروج از حزب را راهی نادرست دانست، و تصریح کرد:بنده معتقدم راه خروج از حزب را نباید پیش گرفت و باید تلاش کرد به مرور زمان دیدگاهی که در آن مقطع در اقلیت قرار داشت را برای اعضای دیگر حزب تبیین کرد تا در نهایت به دیدگاه اکثریت تبدیل شود.