چرا عربستان سفر ژنرال سعودی به اسرائیل را پوشش نداد؟

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به سفر ژنرال عربستان به رژیم صهیونیستی و دیدار با مقامات این رژیم گفت: علنی شدن روابط پنهانی عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی به‌دلیل بهره‌برداری از برخی نفوذ‌های رژیم صهیونیسی است.البته پیش از این نیز رفت و آمدهایی بین مقامات عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی وجود داشت. به عنوان مثال در جنگ 22 روزه برخی از این کشورها ائتلافی با رژیم صهیونیستی انجام دادند تا حزب الله را شکست دهنداما به نتیجه نرسیدند.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به حمایت عربستان از گروه های تکفیری ادامه داد: متاسفانه این روزها شاهد آن هستیم که حمایت از گروه های تکفیری توسط عربستان سعودی انجام می گیرد و مداوای این تروریست ها و تامین سلاح آنها نیز توسط رژیم صهیونیستی انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه دلیل برقراری ارتباط آل سعود با رژیم صهیونیستی نگرانی های آل سعود است افزود: رژیم آل سعود به دلیل نگرانی از تزلزل در حکومت خود به برقراری این قبیل ارتباطات می پردازد لذا احساس می کند اگر خود را به لابی صهیونیستی نزدیک کند به دلیل نفوذی که این لابی در رسانه ها و مراکز دیگر دارند رشد و ترقی خواهد کرد.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان  دلیل امتناع رسانه های عربستانی را از انتشار این خبر این طور دانست که رسانه ها و حکومت عربستان نگران واکنش مردم از برقراری این روابط هستند چون مردم عربستان آل سعود را در مسئله یمن، فلسطین و.... مقصرمی دانند طبیعی است که درج این خبر در رسانه های سعودی به معنی سنگین تر شدن پرونده آل سعود خواهد بود.