دیوان اصل ۹۰ در مجلس تشکیل می‌شود

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از تشکیل دیوان اصل 90 در مجلس خبر داد و گفت: اقدامات اولیه برای تشکیل دیوان اصل 90 در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی پارلمان انجام شده و به زودی این دیوان تشکیل می‌شود.

وی یکی از اهداف تشکیل دیوان اصل 90 را افزایش بُعد نظارتی مجلس و کمیسیون اصل 90 عنوان کرد و افزود: در صورت تصویب نهایی طرح تشکیل دیوان اصل 90 در مجلس، رسیدگی به پرونده‌ها سرعت بیشتری گرفته و در نتیجه ارائه نتایج پرونده به دستگاه قضا، زودتر تعیین تکلیف می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس، تصریح کرد: طرح تشکیل دیوان اصل 90 به زودی نهایی و در قالب گزارشی در یکی از جلسات علنی مجلس مطرح و در صورت موافقت اکثریت نمایندگان مجلس، تصویب می‌شود.

همچنین، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 در مجلس نهم نیز درباره تشکیل دیوان اصل 90 در مجلس گفته است که در صورت تصویب نهایی طرح دیوان اص 90 در مجلس، ساختار کمیسیون اصل 90 تغییر می‌کند، زیرا تعدادی معاونت در این کمیسیون ایجاد می‌شود و هیئت امنا نیز برای قرائت گزارش پرونده‌ها در صحن پارلمان تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش تسنیم، طرح تشکیل دیوان اصل 90 در مجلس نهم نیز مطرح بود که پس از کش و قوسهای فراوان، در جلسه علنی 10 اسفند سال گذشته مطرح شد که بهارستان‌نشینان در این جلسه با رأی اکثریت، با تشکیل آن مخالفت کردند.