مافیای آب در کشور/ هدایت 30 ساله مدیریت آب کشور توسط عده ای خاص

گروه سیاسی- هدایت الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به وجود مافیای مختلف در کشور از جمله مافیای قند و شکر، مافیای چای، مافیای برنج و... گفت: در کنار این مافیا باید مافیای آب را هم اضافه کرد.

وی افزود: عده ای از افراد خاص، 30 سال است که مدیریت آب کشور را در دست دارند و آب را بر اساس تشخیص و علاقه خود به مناطق خاص هدایت می کنند.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در همین راستا به انتقال آب کارون سه اشاره و تصریح کرد: کارون سه رودخانه ای است که از کوهرنگ سرچشمه می گیرد، از وسط شهر ایذه و باغملک و روستای های اطراف عبور می کند. آب این رودخانه پس از عبور از مسجد سلیمان، شوشتر، اهواز، خرمشهر و آبادن به خلیج فارس می ریزد.

خادمی گفت: به رغم اینکه آب کارون سه از ایذه و باغملک و روستاهای اطراف عبور می کند، اما به مردم  که در این مسیر قرار دارند آب داده نمی شود و مردم برای کارهای کشاورزی آب ندارند.

وی با بیان اینکه انتقال آب در منطقه ما باعث شد تا زمین ها و منازل مردم زیر آب برود، افزود: مردم منطقه دامداری و کشاورزی خود را از دست دادند و منبع درآمدی ندارند، این در حالی است که قرار بود آب در حال انتقال به مردم ایذه و باغملک داده شود.

عضوکمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: تعجب ما این است آب به مردمی که در نزدیکی و 10 کیلیومتری این آب قرار دارند، داده نمی شود اما هزار کیلومتر انتقال داده می شود.

خادمی افزود: از وعده مسئولین برای رساندن آب به مردم ایذه و باغملک 15 سال می گذرد اما شاهد تعلل مسئولین هستیم.

خادمی با اشاره به وظیفه حمید چیت چیان وزیر نیرو در این زمینه گفت: اینجانب در صحن مجلس به وزیر نیرو تذکر دادم و وزیر هم نامه ای برای انتقال آب به مردم ایذه و باغملک داد اما هنوز اقدامی نشده است.

وی گفت: ایذه و باغملک بهترین خاک را دارند و مستعد تولید گندم، برنج، انواع میوه از جمله موز، زردآلو و سیب و موز هستند اما متاسفانه توجهی به این امر نمی شود.

علیرضا تهرانی