محسن پیرهادی: احمدی نژاد گزینه جدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی خواهد بود

محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت  گو با خبرنگار سیاسی "راه نو" با بیان اینکه طیف جریان اصولگرا و اصلاح طلب در کشور طیف وسیعی را شامل می شوند اظهار داشت: یعنی از نقطه ابتدا تا انتهای این طیف ها سلیقه ها و رویکردهای مختلفی وجود دارند ولی برخی اصولگرایان شاخصه های آن را برای خود محدود می کنند و برخی هم خیلی آن را باز می بینند.

 

وی افزود: در حال حاضر هم افرادی در دایره اصولگرایی قرار دارند که ممکن است انتقادات محدودی به دکتر روحانی دارند اما

 

به نظر می رسد توفیقات دولت در حوزه اقتصادی بسیار کمرنگ بوده و با توجه به آنکه مردم تلاش زیادی برای گشایش در زندگی شان داشته اند اما تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده است.

 

در مجموع جزء حامیان ایشان محسوب شوند و عده ای هم جزو منتقدین هستند و توفیقات دولت را کافی نمی بینند و انتقادات جدی بر آن دارند.

 

 

پیرهادی با اشاره به زمان باقیمانده تا انتخابات گفت: عملکرد دکتر روحانی در این مدت می تواند بسیار موثر باشد لذا ضروری است که جبران گذشته توسط رئیس جمهور بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: به نظر می رسد توفیقات دولت در حوزه اقتصادی بسیار کمرنگ بوده و با توجه به آنکه مردم تلاش زیادی برای گشایش در زندگی شان داشته اند اما تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده است.

 

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به وجود دو اشکال اساسی در حوزه اقتصادی یادآور شد: یک اشکال اساسی در این زمینه به رکود اقتصادی برمی گردد ودیگری عدم رونق کسب و کار و گشایش در زندگی مردم است. اما اگر دولت در این حوزه ها اعم از فرهنگی، سیاسی و گفتمانی توقع حمایت از اصولگرایان را دارد با توجه به گستردگی طیف های سیاسی فعلا زمینه جدی برای آن وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: اما اینکه بخواهیم بگوییم که همه درها برای مذاکره دولت با اصولگرایان بسته است هم قابل قبول نیست و دولت می تواند با اصولگرایان مذاکره کند و به نوعی باب گفتگو را باز کرده و تحولاتی را نسبت به تغییر در رفتار و رویکرد خود ایجاد کند و اگر این اتفاق بیفتد ممکن است مورد اقبال عده ای قرار بگیرد.

پیرهادی بیان داشت: باید دید که رقبای دکتر روحانی در انتخابات آتی چه کسانی هستند، در آن صورت اصولگرایان می سنجند تا ببینند که چه کسانی می خواهند برای دوره بعدی کاندیدا شوند و مقبولیت و شاخصه های فردی آن ها را مورد توجه قرار دهند.

 

وی افزود: لذا اینکه گفته شود دکتر روحانی ذره ای توفیق در مذاکره با اصولگرایان ندارند سخن درستی نیست و این امر شدنی است و می تواند گفتگو صورت گیرد البته گفتگویی که به نتیجه منجر گردد.

 

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران متذکر شد: هنوز بسیاری از اصولگرایان به دلیل رفتارها و رویکردهای دولت جزء منتقدین هستند اما اگر جبران شود و آقای رئیس جمهور و هیات دولت به جریان اصولگرا تعهداتی را بدهد، می تواند باب گفتگویی گشوده و در مورد آن بحث شود.

 

وی با تاکید بر اینکه دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری بود که وقتی ریاست جمهوری را تحویل داد با ۲۴ میلیون رای انتخاب شد تصریح کرد: دکتر احمدی نژاد می تواند از ظرفیت بالایی در کشور برخوردار باشد و باید به عنوان یک گزینه جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

پیرهادی با بیان اینکه هم دکتر احمدی نژاد هم قالیباف و هم جلیلی گزینه هایی هستند که توانسته اند رای های میلیونی  را در کشور کسب کنند گفت: به نظر من کسانی که بالای چند میلیون رای در انتخابات گذشته کسب کرده اند می توانند گزینه های مطرحی باشند وهنوز هم برای انتخابات ریاست جمهوری آینده گزینه های قابل رقابت باشند.

 

وی با بیان اینکه من آقای الهام را به عنوان یکی از هواداران دکتر احمدی نژاد می دانم نه به عنوان گزینه ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: فسادهای رخ داده  در بین مدیران دولتی و فیش های نجومی هم قطعا در نتیجه انتخابات تاثیر گذار است چراکه در هر حال همواره مردم دولت ها را رصد می کنند و فساد اقتصادی، فساد مدیران یک دولت، نحوه زندگی آنها، نوع برخوردشان با مردم، نگاه از بالا به پایین به مردم و یا از پایین به بالا به مردم و سطح زندگی مردمی حتما از نگاه مردم پوشیده نخواهد ماند.