حاج قاسم با خودروی آرم ایران بدون گذرنامه از مرز رد شد!

روزنامه سعودی الشرق الاوسط امروز به نقل از یک نماینده پارلمان عراق مدعی شد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران برای اطلاع از اوضاع موصل و بررسی احتمالات جنگ آزادسازی این شهر، به اطراف استان نینوا سفر کرده است.

 

این نماینده که از اعضای تشکل "اتحادیه نیروهای عراقی" به ریاست اسامه نجیفی است و نخواست نامش فاش شود، مدعی شد: یک افسر عراقی در گذرگاه مرزی منذریه ( مرز خسروی) به من اطلاع داد سردار سلیمانی و همراهانش با خودروهایی "چهار چرخ محرک" و با آرم ایران، بدون نشان دادن گذرنامه هایشان از مرز عبور کردند. پس از آن که این افسر با مقامات امنیتی ذی ربط تماس گرفت، به وی گفته شد سردار سلیمانی اجازه دارد بدون گذرنامه وارد خاک عراق شود؛ چرا که وی از مشاوران دولت عراق است.

 

این نماینده در ادامه افزود: این افسر آنچه را اتفاق افتاد، به دلیل آن که از نزدیکانم بود، برایم تعریف کرد. هنگامی که من این مسأله را با مقامات عالی رتبه در بغداد مطرح کردم، به من گفتند سلیمانی به علت آنکه مستشار نظامی در جنگ با داعش است، اجازه دولت عراق را برای ورود به خاک کشور دارد.

 

الشرق الاوسط در ادامه به نقل از "احمدی اسدی،" سخنگوی نیروهای بسیج مردمی مدعی شد که این نیروها در جنگ آزادسازی موصل شرکت خواهند داشت و سردار سلیمانی فرماندهی این جنگ را عهده دار خواهد بود.

 

این روزنامه به نقل از سخنگوی نیروهای بسیج مردمی نوشت: سلیمانی فقط مستشار نظامی نیروهای بسیج مردمی نیست؛ بلکه مشاوری برای ارتش، پلیس فدرال و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق نیز به شمار می رود.

 

همچنین این روزنامه سعودی به نقل از یک مسئول برجسته نیروهای بسیج مردمی نوشت: ایران حمایتی قوی از نیروهای بسیج مردمی دارد. ناظم اسدی، از اعضای برجسته نیروهای بسیج مردمی عراق به الشرق الاوسط گفت: من که از روز نخست تأسیس نیروهای بسیج مردمی در این نهاد بودم به شما تأکید می کنم حمایتی ایرانی در چارچوب توافق دولت های ایران و عراق برای پشتیبانی تسلیحاتی و ارائه مشاوره و آموزش به دولت بغداد وجود دارد.

 

ادعاهای روزنامه سعودی الشرق الاوسط در خصوص سردار سلیمانی و نیز جنگ آزادسازی موصل در حالی مطرح می شود که مقامات رسمی کشورمان در این خصوص اظهار نظر کرده اند.