حمله علیه سفارت بحرین به دستور ایران بود!

 «جمال بوحسن» عضو کمیته امور خارجی و دفاع و امنیت ملی پارلمان بحرین گفت‌وگویی با وبگاه «البیان» امارات انجام داده و مدعی شده برخی حملات علیه سفارت این کشور در لندن به دستور ایران انجام شده است.

متن این مصاحبه به شرح زیر است:

* نظر شما درباره افزایش تجاوزها به سفارت بحرین توسط تعدادی از پناهندگان سیاسی چیست؟

- اقدامات پناهندگان سیاسی در انگلیس علیه سفارت بحرین، حمایت آشکار از تروریسم علیه ملت بحرین و نیز تبلور واضح تلاش‌های ایران برای سرنگونی نظام بحرین است و با دستور مستقیم نظام ایران انجام می‌شود.

تجاوزها به ساختمان سفارت بحرین در لندن، اقدامی تروریستی است که این گروه‌های افراطی مرتکب آن می‌شوند و ما لندن را مسئول کامل آن می‌دانیم زیرا این کشور است که زمینه مناسب برای اقدامات غیرمسئولانه علیه سفارت بحرین و کارکنان آن را فراهم کرده است.

* برخی از بحرینی‌هایی که به لندن مسافرت می‌کنند هر از چند گاهی مورد آزار و اذیت‌هایی از سوی پناهندگان سیاسی واقع می‌شوند و دولت انگلیس اقدام جدی در این مورد انجام نداده است، نظر شما چیست؟

- این اقدامات، روش‌های سیاسی ناامیدانه‌ای برای گروه‌های افراطی است و منامه ، لندن را مسئول این اقدامات و تبعات آن می‌داند.

*در سایه افزایش خطرات متوجه اعضای شورای همکاری از سوی ایران، آیا نیاز نمی‌بینید که ما به یک نهاد قانونی و حقیقی جدید برای شکست همه این تلاش‌ها نیاز داریم؟

- در کشورهای عضو شورای همکاری بیش از 100 سازمان حقوقی وجود دارد اما مشکل در اینجاست که همه اینها بدون هماهنگی با یکدیگر و به صورت تکی عمل می‌کند به همین دلیل توصیه ما این است که میان این سازمان‌ها همکاری وجود داشته باشد.

* پیش‌بینی شما از تبعات محاکمه شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین چیست، با توجه به این نکته که وی احضاریه دادگاه را نپذیرفته و پسرش کارمند حامل احضاریه را تهدید به کتک زدن کرده است؟

- محاکمه عیسی قاسم که به دلیل پولشویی لغو تابعیت شده، محاکمه‌ای عادلانه است و بی‌طرفی دادستانی کل و دادگاه را نشان می‌دهد؛ تحقیقات نیز کوچکترین مجالی برای شک در اینگونه اقدامات جنایتکارانه باقی نمی‌گذارد.