حبیب‌الله مسعودی فرید در رابطه با استانداردهای لازم در مهد کودک‌ها، گفت: ما در کشور نظارت‌های بسیار وسیعی برای مهد کودک‌ها داریم و سخت‌گیری هم در زمینه رسیدگی به وضعیت آنها داریم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود برخی از مهد کودک‌ها دارای استخر مختلط هستند،‌ گفت: جزو دستورالعمل‌های داده شده به مهد کودک‌ها موضوع استخرها هم مطرح شده که باید در این زمینه مجوزهای لازم را داشته باشند و از سازمان تربیت بدنی اجازه استفاده از استخر را کسب کنند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: البته نباید استخر مختلط وجود داشته باشد چرا که در دستورالعمل ابلاغی ما این مورد تأکید شده و هر مهد کودکی که در این زمینه اقدام کند، تخلف کرده است.

فرید ادامه داد: بنابراین بر اساس نظارت‌هایی که روی مهد کودک‌ها داریم در زمینه استخرهای مختلط نیز نامه‌نگاری کرده‌ایم به خصوص به مهدهای استخردار که این موضوع را لحاظ کنند و مجوز لازم را داشته باشند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه موضوع استخرهای مختلط بیشتر در مهد کودک‌های تهران وجود دارد،‌ گفت: بحث ستاره‌دار بودن مهد کودک‌ها هم موضوع دیگری است که در دستورالعمل‌های ابلاغی ما آمده است با توجه به خدمات ارائه شده و رتبه‌بندی آنها مهد کودک‌ها ستاره‌دار تعریف می‌شوند.

وی تأکید کرد: اکنون حدود 40 درصد مهد کودک‌ها دو ستاره و حدود 30 تا 40 درصد مهدها هنوز ستاره‌دار نشده‌اند و فقط 10 درصد سه ستاره هستند.

فرید ادامه داد: میزان شهریه والدین باید به ازای ستاره‌دار بودن مهدها بپردازند به این صورت است که شهریه مهدهای کودک یک ستاره 10 درصد، دو ستاره 20 درصد، سه ستاره 30 درصد و چهار ستاره 40 درصد بیشتر شهریه پایه در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 13 هزار مهد کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی وجود دارد که از این تعداد 20 تا 30 مهد در تهران مجهز به استخر است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: 7500 روستا مهد داریم و در حاشیه شهرها هم 1200 مهد کودک وجود دارد که نسبت به تغذیه آنها اقدامات اساسی صورت گرفته به طوری که 50 میلیارد تومان برای یارانه غذای گرم این کودکان هزینه شده است.

فرید با تأکید بر عدالت اجتماعی در مهد کودک‌ها گفت: بسیاری از مهد کودک‌ها در حاشیه شهرها دچار سوءتغذیه بودند که وزارت بهداشت 2 ماه پیش وضعیت آنها را به ما گزارش داد چرا که مسؤول نظارت بر بحث تغذیه وزارت بهداشت است بنابراین با اعطای یک وعده غذای گرم به آنها 50 درصد میزان سوءتغذیه در این کودکان کم شده است.