ادعایی عجیب/دیوید سنبلی در ایران دوره تیراندازی گذرانده!
نشریه آلمانی «فوکوس» روز جمعه در گزارشی که مقدمه سناریوسازی تازه‌ای علیه ایران به نظر می‌رسد، مدعی شد عامل تیراندازی مرگبار چند هفته قبل مونیخ در سفری به ایران، «دوره تیراندازی» گذرانده است. 

این مجله به نقل از منابع بی‌نام مدعی شده است که «علی دیوید سنبلی» 18 ساله در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به همراه پدرش، مسعود، به ایران سفر کرده است. 

در جریان تیراندازی دو هفته قبل در برابر یک مجتمع خرید در مونیخ 9 نفر کشته شدند. سنبلی بعد از تیراندازی دست به خودکشی زد.

پلیس آلمان اعلام کرده است که این فرد ایرانی-آلمانی گرایشات شدید نژادپرستانه داشته و از طرفداران «آدولفت هیتلر» رهبر نازی‌های آلمان و «آندرس برویک» عامل تیراندازی نژادپرستانه پنج سال قبل در نروژ که به مرگ 77 نفر منجر شد، بوده است. حمله مونیخ دقیقا در سالگرد عملیات برویک انجام گرفت. 

بر اساس اطلاعات رسمی، وی از چند ماه قبل در حال مطالعه و بررسی تیراندازی‌های صورت گرفته در مدارس آمریکا بوده و عاملان این تیراندازی‌ها را قهرمان می‌دانسته است.

با وجود آنکه پلیس آلمان تائید کرده تیراندازی مونیخ انگیزه‌های نژادی داشته و مهاجم هم از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برده، رسانه‌های سعودی و شماری از رسانه‌های آلمانی تلاش کرده‌اند این حمله را به نحوی به ایران ارتباط دهند.