هیچ استیضاحی به هیئت رئیسه مجلس نرسیده است

گروه سیاسی- اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه هیچ استیضاحی در دستور کار مجلس قرار ندارد، گفت: ممکن است بین نمایندگان زمزمه استیضاح وزیری مطرح باشد اما هیچ استیضاحی تحویل هیئت رئیسه مجلس نشده است.

وی افزود: هیئت رئیسه طبق آئین نامه عمل می کند، افزود: قبل از استیضاح ابزارهای نظارتی همچون تذکر، سوال و تحقیق و تفحص وجود دارد که نمایندگان می توانند از این ابزارها هم استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: اگر استیضاح وزیر در مجلس مطرح است، بین خود نمایندگان مطرح شده و موضوع در هیئت رئیسه مطرح نشده است.

از هفته های قبل زمزمه استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس مطرح شد.

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران و سخنگوی فراکسیون امید مجلس دهم از توافق 60 نماینده برای استیضاح ربیعی خبر داد و گفت: اصل ضرورت تغییر کابینه دولت، در بین اعضای هیأت رئیسه فراکسیون امید مورد اتفاق‌نظر است. پیرامون مصداق این تغییر بین ما اختلاف وجود دارد، از طرفی دیگر من شخصاً بنا به دلایل و مستنداتی که دارم، اولویت این تغییر را در آقای ربیعی می‌دانم.

وی گفت: ترجیح من و بقیه کسانی که با بنده هم‌نظر هستند این است که این تغییر توسط دولت انجام شود و حتی‌الامکان ما در مجلس شروع‌کننده این استیضاح نباشیم. اگر روزی به هر دلیلی دولت در پاسخ گفتن به این مطالبه (تغییر در کابینه دولت) عذر داشته باشد، آن زمان بنده به عنوان بانی استیضاح، دلایل و مستنداتم را به فراکسیون مربوطه‌ام ارائه خواهم داد.

علیرضا تهرانی