اظهارنظر سناتور حامی برجام درباره «باج اوباما به ایران»

در ادامه جنجال‌ها بر سر آنچه جمهوریخواهان «باج 400 میلیون دلاری باراک اوباما به ایران» می‌خوانند، نامزد هیلاری کلینتون برای پست معاونت ریاست جمهوری آمریکا در این باره اظهار نظر کرد.

از چند روز قبل که روزنامه وال استریت ژورنال، مدعی پرداخت 400 میلیون دلار از سوی دولت باراک اوباما به ایران همزمان با آزادی 4 زندانی آمریکایی از این کشور شده، جنجال‌ها و حملات جمهوریخواهان به رئیس‌جمهور دموکرات شدت گرفته است.

جمهوریخواهان دولت باراک اوباما را به «دادن باج به ایران» متهم کرده‌اند اما دولت این اظهارات را رد و تاکید کرده است که این پرداخت به منظور حل و فصل دعوای حقوقی قدیمی با ایران در زمینه پولهای بلوکه شده این کشور بوده است.

حالا «تیم کین»، سناتور دموکرات و نامزد هیلاری کلینتون برای پست معاونت ریاست جمهور، به اظهارات و جنجال جمهوریخواهان واکنش نشان داده و آنها را رد کرده است.

به گزارش پولیتیکو، او گفت: «یک پرونده و دعوای قانونی ضد آمریکا وجود داشت و آمریکا با رایزنی و چانه زنی، توانست مبلغ (خسارت) را کاهش دهد و بخش کوچکی از آن را دادیم. همیشه معمول بوده که ما در دادگاه‌های بین‌المللی که ضد ما است، حضور می‌یابیم».