جلسه 5 ساعته هیئت رئیسه مجلس با روسای کمیسیون‌ها/ تعیین تکلیف 150 طرح و لایحه

گروه سیاسی- بهروز نعمتی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه عصر امروز هیئت رئیسه مجلس با روسای کمیسیونهای تخصصی جلسه داشت، گفت: در این جلسه طولانی تصمیمات مهمی در خصوص روند کار کمیسیونهای تخصصی مجلس گرفته شد.

وی با اشاره به اعلام وصول 150 طرح و لایحه در مجلس دهم گفت: از این تعداد 84 مورد لایحه و 66 مورد هم طرح است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: همچنین تعدادی طرح ها و لوایح برگشتی از شورای نگهبان وجود دارد که مقرر شد تا کمیسیونهای تخصصی در اسرع وقت همه این طرح ها و لوایح را تعیین تکلیف کنند.

نعمتی با بیان اینکه ب مجلس این هفته فقط روز چهارشنبه جلسه علنی دارد، افزود: در همین راستا قرار شد تا کمیسیونهای تخصصی فردا دوشنبه و پس فردا سه شنبه صبح و عصر جلسه داشته باشند تا به بررسی این طرح ها و لوایح بپردازند.

وی با اشاره به تصمیمات دیگر این جلسه گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس ماموریت یافت تا هم گزارش حقوقهای نجومی را سریعتر به صحن مجلس ارائه کند و هم طرحهای نمایندگان برای سروسامان دادن حقوقهای نجومی را تجمیع و زودتر به صحن مجلس ارائه کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به وظیفه کمیسیون اصل 90 مبنی بر رسیدگی به شکایات بین قوا و مسئولین افزود: از آنجا که موضوع حقوق های نجومی بسیار مهم و با اهمیت بوده این طرح به کمیسیون اصل 90 مجلس ارجاع شد تا آنرا تعیین تکلیف کند.

نعمتی گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد نمایندگان تا آخر همین هفته نظر خود را راجع به طرح مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر اولویت بندی کارها و دستور کار مجلس اعلام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد تا مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس نشستی با حضور اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه داشته باشد و هیئت رئیسه این کمیسیون انتخاب و کار بررسی برنامه ششم هم هر چه سریعتر آغاز شود.


علیرضا تهرانی