صاحبان حقوق‌های نجومی کمتر از ۵۰ نفر هستند

حسینعلی امیری ظهر امروز در نشست صمیمانه با رسانه ها درباره رویکرد و عملکرد دولت در برخورد با فیش‌های حقوقی، گفت: در پرداخت حقوق باید عدالت رعایت شود و دولت از اینکه عده‌ای حقوق غیر متعارف گرفته‌اند، دفاع نمی‌کند.

وی افزود: رئیس‌جمهور به محض اطلاع، دستور بررسی ریشه‌ای موضوع را داد و اینکه کسانی که حقوق‌های غیرمتعارف گرفته‌اند نیز، برکنار شوند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور تصریح کرد: در دولت تعداد افرادی که حقوق غیر متعارف گرفته‌اند کمتر از ۵۰ نفر است.

امیری اظهار داشت: از نظر دولت طرح این موضوع فرصتی برای اصلاح نظام پرداختی کشور شد، چرا که این دولت خالق و واضع این قوانین پرداختی نبوده و البته تمامی پرداختی‌های دولت به سمع و نظر دستگاه‌های نظارتی می‌رسد و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی این پرداختی‌ها را دیده‌اند، اما آنچه باید به آن توجه شود، این است که با این موضوع مبنایی و حقوقی برخورد شود.

وی افزود: اگر با این موضوع سیاسی برخورد کنیم و اگر این موضوع به ابزار سیاسی برای زدن مدیران دولتی تبدیل شود، شکل جناحی به خود می‌گیرد و کار آسیب می‌بیند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ما باید این موضوع را یک فرصت ببینیم تا نظام پرداختی کشور اصلاح شود.

خبرنگاری از معاون رئیس جمهور پرسید: گفته می‌شود رئیس‌جمهور به دلیل تعامل با اصولگرایان مجلس شما را به این سمت انتخاب کرده است.

امیری پاسخ داد: من جزو هیچ جریانی نیستم و اعتقاد دارم با یک جناح نمی‌شود کشور را اداره کرد.

وی افزود: رئیس‌جمهور بر اساس بررسی‌هایی که انجام داده بود و به دلیل شرایط جدید در مجلس دهم و همچنین به دلیل آنکه بزرگان جناح‌های مجلس به من محبت دارند، چنین تصمیمی گرفت.