وبسایت بریت بارت در گزارشی مصاحبه‌ای با معارض سوری "عصام زیتون" را منتشر کرد. زیتون، یکی از اعضای از هیئت اعزامی سوریه به کنفرانس هرتزلیا در اسرائیل در ماه ژوئن، در خصوص شهروندان سوری که فریب دشمنی اسرائیل را باور کرده اند اظهار تاسف کرد. وی مدعی شد غزه در مقایسه با سوریه همانند یک بهشت است، حتی قبل از وقوع جنگی که سوریه را به نابودی کشانده است.

زیتون در ادامه اظهارات بی اساس خود گفت: "فلسطینی ها متوجه نیستند که در یک بهشت زندگی می کنند. حتی غزه در وضع بهتری نسبت به سوریه در هر زمان دیگری قرار دارد. ما آرزو می کنیم که دشمنی همانند اسرائیل داشتیم."

زیتون مدعی شد وجود اسرائیل واقعیتی است که عرب ها باید آن را بپذیرند. وی گفت: "اسرائیل در منطقه یک ابر قدرت است. آن ها کشورشان را جایی ساختند که هیچ فرد دیگری نتوانست این کار را انجام دهد."

او در ادامه اظهارات مضحک خود گفت: "دنیایی را تصور کنید که در آن اسرائیل وجود نداشت. در این صورت ایران کل خاورمیانه را می بلعید، از یمن تا سوریه. در عوض به ما یاد داده شده که اسرائیل دشمن ماست. این در حالیست که اسرائیل به زخمی هایمان رسیدگی می کند و برایمان کمک های بشردوستانه ارسال می کند."

زیتون مدعی شد یکی از اهداف اصلی وی از سفر به اسرائیل پیدا کردن راه حلی برای بهبود وضع سوریه است. وی در یک ماه گذشته، سه بار به اسرائیل سفر کرده و اظهار کرد در سفرهایش با عکس العمل های مثبتی از سوی مسئولان رسمی مواجه شده است.

زیتون در حالی به حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخت که نسبت به سیاست های آمریکا در خاورمیانه و جنگ داخلی سوریه نیز انتقادات بسیاری مطرح کرد. وی در لفاظی هایی مضحک و بی اساس گفت: "این موضوع که آمریکا با حمله به عراق مرتکب اشتباه شده است، یک افسانه است. آمریکا اشتباه نکرد، آمریکا در واقع آرزوی ایران را برآورده کرد. این موضوع اگر اشتباه بود، اصلاح می شد. بوش جنگ را آغاز کرد و اوباما آن را ادامه داد."

زیتون در ادامه گفت که اوباما مسئول افزایش تعداد نیروهای طرفدار ایرانی در منطقه به خصوص در افغانستان است. وی همچنین اوباما را به دلیل دخالت نکردن در زمان مناسب، به یک "متجاوزگر" تشبیه کرد. 

وی ادامه داد: "اوباما مسئول مرگ 1 میلیون نفر در سوریه و عراق است. دست روی دست گذاشتن سیاستی بسیار خطرناک است. وقتی می بینید فردی در حال تجاوز به دختری است و هیچ کاری انجام نمی دهید، به تجاوزگر کمک کرده اید."