احزاب در هفته گذشته روزهای آرامی را سپری کردند و به گفته اکثر فعالان حزبی در حال برنامه‌ریزی و تنظیم سازوکار برنامه حزبی خود برای انتخابات 96 هستند، البته خودکشی در یکی از دفاتر حزب کارگزاران، اعضای این حزب را به تکاپو و موضع‌گیری انداخت، مناظره جنجالی شریعتمداری و خرازی و حمایت بیت منتظری از منافقین از دیگر موضوعاتی بود که موضع‌گیری‌های خاصی را در پی داشت.

سالاری: وضعیت اقتصادی تنها پاشنه آشیل روحانی است

محمد سالاری قائم مقام حزب همبستگی در گفت‌وگوی تفصیلی با حوزه احزاب فارس، با بیان اینکه اکثریت مجلس دهم متعلق به اصلاح‌طلبان نیست گفت: اگر اصلاح‌طلبان اکثریت مجلس دهم را گرفته بودند که رئیس مجلس باید اصلاح‌طلب می‌شد.

سالاری حالا تنها پرچمدار حزبی است که سال 76 پس از پیروزی رئیس دولت اصلاحات بر روی کار آمد و حالا در اغما قرار گرفته است. وی که قائم مقامی حزب را بر عهده دارد می‌گوید یکی از دلایل کم‌رنگ شدن حزب متبوعش دولت احمدی‌نژاد و نگاه دولت وی به احزاب و فعالیت سیاسی بود.

 

از نگاه بالا به پایین حزب کارگزاران در برخورد با اعضا متأسف شدم/ کاش با خانواده متوفی ابراز همدردی می‌کردید

عضو حزب اعتماد ملی به موضوع خودکشی مدیر مالی و اداری حزب کارگزاران و اظهارات دبیرکل این حزب واکنش نشان داد و خطاب به کرباسچی گفت: به عنوان یک فعال اجتماعی و سیاسی، از این نگاه بالا به پایین شما بسیار متأسف شدم.

قربانعلی قائمی عضو حزب اعتماد ملی تأکید کرد: حزب کارگزاران که به پاس وجود حامیانی از بالاترین مناسبات حکومتی تا سطوح مختلف مدیریت‌های اقتصادی از تمکن مالی مناسبی در مقایسه با احزاب دیگر برخوردار است، چگونه است که از پرداخت حق‌وحقوق (ب.س) آن‌طور که در دستخط ایشان منتشر شده است، به مدت چند ماه خودداری می‌شود.

 

حسینی: تلاش جبهه یکتا برای انتخاب گزینه کارآمد در انتخابات/ دولت کارنامه قابل قبولی برای ارائه به مردم ندارد

عضو جبهه یکتا با بیان اینکه دولت کارنامه قابل قبولی برای ارائه به مردم ندارد، گفت: جبهه یکتا معتقد به انتخاب یک گزینه کارآمد است که با بکارگیری عناصر انقلابی پایان‌بخش وضع نابسامان کنونی باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: دوستان ما در جبهه یکتا معتقد به انتخاب یک گزینه کارآمد هستند که با بکارگیری عناصر انقلابی، پرتلاش، با تجربه و درد آشنا بتواند پایان‌بخش وضع نابسامان کنونی باشد زیرا ادامه شرایط فعلی روز به‌ روز بر حجم چالش‌ها و گرفتاری‌ها می‌افزاید.

 

نصیری: نقطه آغاز فیش‌های نجومی خطبه معروف مانور تجمل در سال 68 است/ حقوق‌های نجومی مانند «ایلغار» مغول بود

مهدی نصیری مدیرمسئول سابق کیهان با بیان اینکه سخنرانی هاشمی درباره مانور تجمل نقطه آغاز فیش‌های نجومی است، گفت: مقام معظم رهبری عالی‌ترین مقام این نظام در اوج فسادستیزی و عدالت‌خواهی قرار دارد.

مدیرمسئول سابق کیهان این مسئله را زنگ خطری دانست که باید به صدا دربیاید و ادامه داد: ما در این مسئله بحث کمی نداریم، ممکن است گفته شود اگر این ارقام را جمع‌بندی کنیم از مفاسد اقتصادی دولت قبل از جمله بابک زنجانی کمتر باشد اما مسئله اصلی این است که ما در این قصه با مسئولانی مواجه هستیم که برای خود مجوز اخذ حقوق‌های نجومی را صادر کرده‌اند.

وی با مقایسه آثار تخریبی حقوق‌های نجومی با اقدام ایلغار مغول تصریح کرد: در این زمینه خطر مهمتری که از یک فرد سوءاستفاده‌چی که ممکن است در کنار یک مسئول خاطی اختلاس کند وجود دارد، یک جریان اشرافی‌گری بین مسئولان است و من نمی‌دانم ما چگونه مدیران هزار میلیارد تومانی را تحمل کردیم.

 

سروری: جلسات اصولگرایان به طور مستمر در حال برگزاری است/ باید متفاوت از گذشته عمل کنیم

قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: جلسات اصولگرایان به طور مستمر در حال برگزاری است و تلاشی جدی آغاز شده است که همه جریانات و طیف‌های مختلف اصولگرا بر روی رویکرد جدید صحه بگذارند.

 

آیت‌الله ایمانی: انتظار رفع تحریم از برجام را داشتیم که محقق نشد/«عزت» ملت ایران نتیجه مقاومت است

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه عزت ملت ایران نتیجه مقاومت است، گفت: آمریکا امکان اجرای جنگ سخت علیه ایران را ندارد و هدف از برجام برداشتن کامل تحریم‌ها بود که این امر محقق نشده است.

 

آمریکا پروژه تحقیر ملت ایران را پیش می‌برد/کمیسیون مشترک برای بررسی نقض عهد طرف غربی تشکیل شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد از طریق فشار بر ایران و رفع تحریم‌ها به صورت قطره‌چکانی خواسته خود را پیش ببرد، گفت: دولت شاهد است وعده‌های برجامی اجرایی نشده‌است و قرار هم نیست با برجام گشایشی حاصل شود.

 

کوثری: فرافکنی دولت در قبال نقض عهد طرف غربی ناشی از تفکر وابستگی است/ بدعهدی آمریکا قابل پیش‌بینی بود

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی علت فرافکنی دولت در قبال نقض عهد طرف غربی را ناشی از خوشبینی و تفکر وابستگی برخی دولتمردان دانست و گفت: همانطور که ما پیش‌بینی می‌کردیم آمریکا بدعهدی‌های خود را در عمل هم نشان داد.

 

عبدی: برجام یک تفاهم غیرالزام‌آور است/ گره زدن همه چیز به برجام مشکلی بود که موجب افزایش انتظارات شد

عباس عبدی معتقد است که برجام یک تفاهم غیرالزام‌آور و مبتنی بر بی‌اعتمادی کامل است که گره زدن همه چیز به برجام مشکلی بود که موجب افزایش انتظارات نیز شد.

 

معلمان آثار برجام را ببینند و بچه های مردم را توجیه کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ از کارهای بسیار ارزشمند دولت روحانی این بود که تحریم های کشنده و خطرناک را از جلوی پای ما برداشت.

 

«مجمع ایثارگران»پس از شکل‌گیری کمیسیون جدید ماده 10 احزاب تعیین تکلیف می‌شود

عضو هیأت موسس مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب گفت:‌ پس از شکل‌گیری کمیسیون جدید ماده 10 احزاب درباره مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب تصمیم‌گیری خواهد شد.

مرعشی: محسن هاشمی جایگزین جهانگیری در شورای مرکزی کارگزاران شد/ حزب در ابعاد مختلف فعال شده است

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی گفت:‌ بین آقای جهانگیری و کارگزاران توافق شد که ایشان در شورای مرکزی نباشند و آقای محسن هاشمی در حال حاضر این مسئولیت را به عهده دارند.

 

باهنر مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی شد

رئیس مجلس شورای اسلامی طی حکمی محمدرضا باهنر را به سمت مشاور ریاست مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.

خرازی: به عنوان دفاع از برجام از آمریکایی‌ها دفاع نکنیم/ شریعتمداری:خزانه دولت دخل بقالی نیست/ برجام برای ما چیزی نداشت

«صادق خرازی» سفیر سابق ایران در پاریس و «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول مؤسسه کیهان، در برنامه نگاه یک، به مناظره درباره موضوعات مختلف از جمله برجام و فیش‌های حقوقی پرداختند.

مهناز افشار بارها از من برائت جسته است/ سالهاست در امور شخصی و شغلی «یاسین» ورودی ندارم

محمدعلی رامین درباره برخی مسائل مهناز افشار و پسرش معتقد است: وقتی اعضای یک خانواده هرکدام مستقل راه خود را تعیین و مسئول رفتار خود هستند، چرا برخی رسانه ها اصرار دارند هر کدام را به بهانه دیگری سرزنش کنند.

 

نبش قبر یک ملاقات و بازهم زیرسوال بردن امام توسط باند مهدی هاشمی/ آیا موسسه نشر و تنظیم در دفاع از امام و انقلاب پاسخ اهانت را می دهد؟

انتقام‌کِشی‌های باند مهدی هاشمی از امام هر زمان شکلی متفاوت به خود می گیرد. گاهی با جعلی خواندن نامه‌های امام، گاهی با تحریک‌پذیری امام از اطرافیانِ فریب‌کار و گاهی با جنایت‌خواندنِ عمل به فتوای امام درباره‌ اعدام منافقین محارب.

 

علت برخورد امام(ره) با مرحوم منتظری از زبان سعید جلیلی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام با آن قدرت و صلابت در بالاترین سطح با کسی که می‌خواهد تردید ایجاد بکند برخورد می‌کند و آقای منتظری را عزل می‌کند، چون امام به خوبی درک می‌کند عامل موفقیت این ملت، ایمان و تردید نکردن بوده است.

موسوی بجنوردی: سخنان آیت‌الله منتظری ناشی از اطلاعات غلط بود/ منافقین رذل‌ترین گروهی بودند که به محاربه با نظام اقدام کردند

عضو شوراى عالى قضایى در دوران امام خمینی سخنان منتشر شده از حسینعلی منتظری را ناشی از اطلاعات غلطی دانست که مغرضانه به وی منتقل می شد و گفت: منافقین رذل‌ترین و خشن ترین گروهی بودند که به محاربه با نظام اقدام کردند.

 

برای زیر سوال بردن امام، دور جدیدى از حملات به احمد آقا را شروع کرده‌اند/ او مانند شمعى پای ملت ایران و امام سوخت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: امام عزیز پیش بینی کرده بود که پس از او به احمداقا هجوم کنند. امروز، بی بی سی، آل سعود و اسراییل برای زیر سوال بردن امام، دور جدیدى از حملات را به احمد آقا شروع کرده‌اند.

 

یکی دیگر از رویدادهای هفته گذشته جمع شدن وزرا و مدیران نزدیک به احمدی‌نژاد در مراسم عروسی دختر محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم بود که با حضور برخی شخصیت های سیاسی در یکی از تالارهای تهران برگزار شد.

در این مراسم سید شمس الدین حسینی، عزت الله ضرغامی، محمد رضا باهنر، مرتضی تمدن، علی اکبر صالحی، حسن تقدس نژاد، امیر خجسته، علیرضا احمدی نژاد، مصطفی محمد نجار، حمید رضا حاجی بابایی، محمد شریف ملک زاده، علی اکبر طاهایی، کامران دانشجو، فرهاد دانشجو، کرم رضا پیریایی، رضا تقی پور، محمد شیخان، ساسان والی زاده، کاوه اشتهاردی، میر حسن موسوی، محمد جعفر محمدزاده، محمد ناظمی اردکانی حضور داشتند.