ابراهیم اصغرزاده در مصاحبه با روزنامه وقایع اتفاقیه گفت: آن طور که مخالفان دولت روحانی هر روز نقشه می‌کشند برجام شکست بخورد، نه تنها وجود دولت اعتدالی بلاموضوع می‌شود بلکه اصلاح‌طلبان نیز برای مدت طولانی از عرصه سیاسی کشور غایب خواهند شد.

وی ادامه می‌دهد: پاشنه آشیل هر دولتی از جمله دولت آقای روحانی ناکارآمدی و ناتوانی در کار ویژه‌های عمومی دولت است که متأسفانه به دلیل ضعف نیروهای ستادی و فرسودگی سازمان اداری به شدت بیرون می‌زند. مثل همان قضیه توزیع سبد کالا و زیردست و پا ماندن مردم که در نوع خود بسیار زننده و زشت بود یا تقاضای فداکاری از مردم برای انصراف از دریافت رقم ناچیز یارانه، در حالی که هیچ مدیر دولتی سراغ نداشته باشیم که حاضر باشد از دریافت حقوق و مزایای آن چنانی امتناع کند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ این سؤال که «در دولت یازدهم هم کاستی‌هایی وجود دارد، به نظر شما از کدام جهت آقای روحانی مورد انتقاد است، آیا انتقادات متوجه عملکرد دولت است یا اطرافیان ایشان؟» می‌گوید: ضعف آقای روحانی مربوط است به کارکرد ستاد ایشان که باعث شد قوه اقناع و ابتکار عمل تبلیغاتی دولت نزد افکار عمومی تضعیف شود.

وی درباره ناکارآمدی‌های دولت گفت: دستگاه‌های اجرائی به ناکارآمدی، رکود تورمی و مهم‌تر از آن به بحران فقدان نتیجه ملموس مبتلا هستند. نرخ بیکاری بالاست، بازارها کسادند و تقاضای مؤثر کم است؛ این مهم‌ترین ویترین معضلات روحانی در انتخابات سال 96 خواهد بود. دولت فعلاً نیازمند سرمایه‌گذاری و انجام هزینه‌های عمرانی است تا تقاضای مؤثر را افزایش دهد. تدابیر دولت تاکنون برای مبارزه با تورم، دقیقاً عکس تدابیری بوده که باید به خروج از رکود بینجامد.

اصغرزاده درباره ماجرای فیش‌های نجومی نیز خاطرنشان کرد: ماجرای فیش‌های حقوقی مدیران دولتی، به پاشنه آشیل دولت و فرصت طلایی برای رقبای اصول‌گرایش تبدیل شده است. از همان ابتدا مطبوعات، نهادهای مدنی، چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب، احتمال سوء استفاده از چنین فرصت‌هایی را به دولت تذکر داده و واکنش پیش‌رو را پیش‌بینی کرده بودند؛ دولت می‌توانست سرعت عمل به خرج دهد و خودش در امر شفافیت‌سازی پیشقدم شود. پنهانکاری و سرپوش گذاشتن بر انتشار حقایق و اطلاعات و  نامحرم تلقی کردن افکار عمومی موجب فساد و تباهی می‌شود.

وی درباره نسبت اصلاح‌طلبان با روحانی در انتخابات 96 می‌گوید: اصلاح‌طلبان با اینکه از او عبور نخواهند کرد، تمام تلاش خود را می‌کنند تا او را به متر و معیارهای اصلاح‌طلبانه مورد نظر خود نزدیک‌تر کنند و باید بر برنامه‌های او در دور دوم ریاست جمهوری اثر بگذارند.

اصغرزاده افزود: انتخابات سال 96 را نمی‌توان یکسره به دست میانه‌روهای ناپیگیر و اعتدالیون از رمق افتاده سپرد.

بی‌رمق خواندن اطرافیان روحانی در دولت و حزب اعتدال و توسعه در حالی است که اصغرزاده پیش از این، دولت روحانی را «رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان» توصیف کرده بود.