میزبانی از ایران شرط و شروط از انگلیسی ها!/لیست تحریمی ها به اسپیناس نیایند!

 در روزهای اخیر خبری تعجب برانگیز در رسانه‌های داخلی منتشر شده است؛ خبری که با تایید و یا تکذیبی از سوی اشخاص مسئول و ذیربط داخلی مواجه نشده است. طبق خبر مزبور قرار است در روزهای 16 و 17 شهریورماه همایشی در هتل اسپیناس تهران برگزار شود که شرایط و ضوابط آن را اتحادیه اروپا و دولت انگلیس تنظیم و تعیین کرده‌اند.

همایش مذکور، "ایران کانکت 2016"  نام دارد و با حضور وزیر ارتباطات در هتل اسپیناس تهران برگزار خواهد شد اما از شواهد و قرائن چنین برمی‌آید که میزبان اصلی این همایش انگلیسی‌ها هستند؛ همایش مزبور اگرچه در کشور ایران و با هزینه بیت‌المال ایرانیان برگزار می‌شود اما مدیریت آن و تعیین شرایط برای مدعوین آن برعهده دولت انگلیس است؛ همان دولتی که صفحات کتاب تاریخ خیانت و خباثتش در حق ملت ایران سنگین و ثقیل است. 

از نکات تعجب‌برانگیزی که به نظر می‌رسد از سوی دولت انگلیس و اتحادیه اروپا، در شرایط و ضوابط مدعوین و سخنرانان همایش "ایران کانکت" قید شده، این است که شرکت برای افراد حقیقی و حقوقی که برابر مقررات بین المللی، اتحادیه اروپا و دولت انگلستان در لیست تحریم قرار گرفته‌اند به هیچ وجه مجاز نیست!

این شرط تعجب برانگیز و قابل تامل در شرایطی است که طی سال‌های اخیر و در نتیجه تشدید تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی علیه ملت ایران، بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی و بویژه شخصیت‌های نظامی کشورمان در ردیف‎ تحریم‌های یکجانبه قرار گرفتند.

در ماه‌های فروردین و مهر1390، اتحادیه اروپا به بهانه‌های واهی همچون نقض حقوق بشر و همچنین مشارکت در برنامه هسته‌ای، اسامی حدود 70 تن از مقامات و مسئولان کشورمان را در لیست تحریم های خود جای داد. 

حتی در همان سال 1390، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، نام علی اکبر صالحی وزیر وقت امور خارجه کشورمان بواسطه نقش‌آفرینی در فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

با نگاهی به اسامی مقامات و مسئولان کشورمان که در لیست تحریمی اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند، به اشخاص زیادی در حوزه‌های نظامی، قضائی و حتی دولتی برمی‌خوریم که بنا بر شرط‌گذاری انگلیسی‌ها حضورشان در همایش "ایران کانکت" منع دارد؛ اگر چه واضح است که شان بسیاری از این شخصیت‌ها اجل از شرکت در چنین همایشی است اما نکته قابل ذکر این است که وقتی همایشی به میزبانی و هزینه جمهوری اسلامی برگزار می شود، پذیرفتن شروط اجانب و بیگانگان تامل برانگیز و حیرت آور است.