حامیان داخلی داعش لو رفتند!

گروه سیاسی افکارنیوز-حضور ترکی الفیصل به عنوان یک مقام سابق امنیتی پادشاهی سعودی در نشست منافقین و نیز حضور برخی از اعضای پارلمان مصر در این نشست بی شک نمی توانست گام آخر در پروژه برجسته سازی و مطرح کردن دوباره نام مُرده این گروهک تروریستی باشد. چند روز بعد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز با مریم رجوی دیدار کرد. از این منظر می شد حدس زد تلاش مرموزی برای زنده کردن نام منافقین در عرصه بین المللی در جریان است.

این گروهک تروریستی پیش از این توانسته بود از فهرست گروه های تروریستی تحت تعقیب آمریکا خارج شود. در مهر ماه سال 91  وزارت خارجه آمریکا دلایل این اقدام را چنین برشمرد: اعلام برائت علنی مجاهدین خلق از اقدامات خشونت آمیز، عدم انجام عملیات تروریستی در بیش از یک دهۀ گذشته و همکاری برای بستن مسالمت آمیز اردوگاه اشرف.

این تلاش البته به همینجا خاتمه نیافت. مریم رجوی یکسال پیش به عنوان شاهد در کنگره آمریکا سخنرانی کرد. آن هم درباره داعش! البته از این منظر اقدام کنگره پذیرفتنی است. به هر حال داعش و منافقین به لحاظ عملکرد بیشترین شباهت را با یکدیگر دارند چنانکه احتمالاً بهترین شاهد برای سخنرانی درباره منافقین هم می تواند شخص ابوبکر بغدادی باشد.

 اما فارغ از این مباحث می توان ارتباط معناداری میان سرمایه گذاری مجدد روی گروه منافقین و رخدادهای اخیر یافت. انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری درباره اعدام منافقین در سال 67 نیز می تواند آغاز پروژه ای باشد که در داخل کشور برای تطهیر این گروه تروریستی به راه افتاده باشد. موضوع از جایی سوال برانگیز می شود که بلافاصله مصطفی تاجزاده عنوان می کند که بهتر است جمهوری اسلامی به خاطر این اعدام ها از خانواده منافقین عذرخواهی کند! حمایت این عنصر تندروی اصلاح طلب از یک جریان مرده تروریست که رئیسش تازه به عقد شاهزاده عربستانی درآمده ، چه مفهومی می تواند داشته باشد؟!

آن هم عربستانی که دستش در تجاوز و قتل زائران ایرانی الوده است و علنا برای اقدامات تروریستی ، بمب گذاری و ناامنی در ایران دلارهای نفتی اش را حرام می کند؟!

پُر واضح است که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد اما در عین حال می توان رخدادهایی را در آینده نزدیک به سود این گروهک تروریستی پیش بینی کرد. منافقین اگر چه بخت هر نوع تحرک قابل ملاحظه در خاک ایران را از دست داده اند اما در خارج از ایران هنوز به عنوان یکی از برگ های بازی آمریکا و سعودی علیه ملت ایران مطرح هستند.

 پروژه ای که سال 2012 با خروج نام گروهک از فهرست تروریست ها کلید زده شد حالا در سال 2016 به تطهیرشان رسیده بنابراین می توان حدس زد طراحان این ماجرا در ماه های پیش رو سناریوهای پیچیده تری برای بازی با کارت سوخته منافقین طراحی کرده اند که به زودی از آن پرده برداری خواهند کرد.

 

مجید علیزاده