مقابله با ایران در گرو همکاری با عربستان است

«تزیپی لیونی» وزیر امورخارجه سابق رژیم صهیونیستی در تازه ترین اظهاراتش، اعلام کرد: باید با عربستان سعودی و دولت های عرب معتدل برای مقابله با ایران همکاری کنیم.

وزیر امور خارجه سابق اسرائیل و عضو فعلی «کنست» در مصاحبه با کانال ۱۰تلویزیون اسرائیل مدعی شد: حزب الله یک سازمان تروریستی است، حماس هم همینطور و هیچ راهی برای رسیدن به صلح با این دو وجود ندارد، برای اینکه آنها اساسا وجود ما را نمی پذیرند.

وی در ادامه توضیح داد: اما در اینجا فرضی وجود دارد که ما باید از آن بهره ببریم و آن اینکه هنگامی که ما در مورد حزب الله صحبت می کنیم سعودی ها و دولت های عرب معتدل به چشم دشمن به حزب الله می نگرند و لذا امروز میان ما و آنها نقاط مشترک برای همکاری وجود دارد.

وی در ادامه این مصاحبه گفت: حزب الله دشمنی است که موشک های زیادی دارد، اما به نظر می رسد امروز اسرائیل در اولویت حزب الله  قرار ندارد، چرا که آنها و هم پیمانانشان به شدت درگیر مسائل سوریه هستند.

وی در ادامه صحبت هایش بیان کرد: ما باید آماده باشیم و ارتش اسرائیل را در آمادگی نگاه داریم. ما باید آنچه سعودی ها در مورد حزب الله می گویند را بشنویم، امروز آنها حزب الله را یک سازمان تروریستی می دانند و ماباید در چارچوب مقابله با ایران با سعودی ها و کشور های عرب معتدل همکاری داشته باشیم.