کابوس و رویای گام سوم برای اصلاح طلبان

گروه سیاسی اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات شورای شهر و روستا اینبار یک دلگرمی و در عین حال یک کابوس بزرگ دارند. پیروزی کامل لیست امید در تهران باعث شده است این تصور ایجاد شود که فهرست آنان در شورای شهر هم می تواند رای مردم تهران را از آن خود کند. به این ترتیب مقدمات لازم برای انتخاب شهردار جدید پایتخت فراهم می شود. آنان مطمئن هستند که اگر در دیگر نقاط ایران مردم به صورتی لیستی به فهرست امید رای ندادند اما در تهران اوضاع همواره بر وفق مرادشان بوده.

به گزارش افکارنیوز، در این میان انتخاب شهردار جدید برای پایتخت نیز می تواند تا اندازه زیادی معادلات را برای این گروه سیاسی تغییر دهد. چنانکه از محتویات جلسه برگزار شده در دفتر محمد خاتمی بر می آید قرار است ستاد فرماندهی کماکان در همین دفتر تشکیل بشود. اما یک نکته هنوز ذهن آنان را آزار می دهد. عملکرد محمدرضا عارف در مجلس دهم و شکست گام به گام فهرست امید در مقابل گزینه های فراکسیون ولایت می تواند رای دهندگان تهرانی را از مدیریت اصلاح طلبان بر ارگان هایی که در دست می گیرند ناامید کند. همین موضوع بستر فعالیت های رقیب را دوچندان و احتمال شکست را افزایش می دهد.

عارف کماکان معتقد است نتیجه عملکردش در مجلس چندان هم بد نبوده اما نگاهی به شبکه های اجتماعی که معمولاً بازتاب دهنده افکار و عقاید طیف رای دهندگان اصلاح طلب است نشان می دهد انتظارات بسیاری هنوز برآورده نشده است. در آخرین مورد فهرست امید نتوانست نماینده مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما را انتخاب کند و این نمایندگی به احسان قاضی زاده هاشمی و غلامرضا کاتب از فراکسیون رقیب رسید.  نتیجه این عملکرد مشخص است تیم اصلاحات با هواداری مردم تهران به مجلس رفت اما نتوانست نتیجه مورد انتظار را کسب کند. گام نخست یعنی انتخابات ریاست جمهوری هم چنین وضعیتی دارد. حسن روحانی میان وعده هایی که داد و شعارهایی که هنوز می دهد سرگردان است. اکنون باید دید با مشخص شدن دو گام پیشین آیا مردم تهران به اصلاح طلبان اجازه خواهند داد گام سوم را بردارند یا سهم این گروه سیاسی پس از خروج از انزوا تنها دو گام ناموفق و کمرنگ در سپهر سیاسی ایران بوده است.