عراق ادعای ضد ایرانی سفیر عربستان را رد کرد

 وزارت کشور عراق اعلام کرد که «ثامر السبهان» سفیر عربستان، به هیچ وجه پیش از این نیروهای امنیتی را در جریان تلاش برای ترور وی، نگذاشته است و هیچ خطری جان او را تهدید نمی‌کند.

«ثامر السبهان» روز گذشته مدعی شد که نهادهای امنیتی را در جریان طرح ترور او از سوی نیروهای وفادار به ایران قرار داده بود اما وزارت کشور می‌گوید چنین چیزی حقیقت ندارد.

سرهنگ «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: سفارت عربستان سعودی هیچ اطلاعی راجع به طرح ترور سفیر در بغداد و اینکه وی در خطر است را به نهادهای امنیتی نداده بود.

او در ادامه گفت: رسانه‌های عربی در نقل خبر به منابع مطلع رجوع کنند و از کسانی که سعی دارند اوضاع امنیتی عراق را در نزد بقیه بد جلوه دهند و نیروهای امنیتی را زیر سؤال ببرند، بپرهیزند.

تکذیبیه وزارت کشور به نوعی نشان می‌دهد که سفیر عربستان در هماهنگی با رسانه‌های جریان سعودی مخصوصا روزنامه الشرق الاوسط، این جریان سازی را پیش می‌برند.

روزنامه الشرق الاوسط، روز گذشته مدعی شد که با برنامه‌ریزی ایران قرار بوده تا گروه «کتائب خراسان» و «ابوالفضل العباس» خودروی زرهی سفیر سعودی را در مسیر فرودگاه بغداد با گلوله آر پی چی هدف قرار دهند.