بازتاب رونمایی از موشک ایرانی در جهان/ بمباران ایران سخت‌تر شد

رونمایی از سیستم دفاع موشکی "باور 373" انعکاس گسترده ای در رسانه های منطقه و جهان داشته است.

 

فرانس 24 (france24)، العربیه (alarabiya)، جروزالم پست (jpost)، تایمز اسرائیل (timesofisrael)، راشاتودی (rt)، اهرام مصر (ahram)، وب سایت موسوم به رادیو اروپای آزاد (rferl) و ... از جمله رسانه هایی هستند که به این موضوع پرداخته اند.

 

فرانس 24 در گزارشی زیر عنوان "ایران نخستین تصاویر از سیستم دفاع موشکی جدید خود را منتشر کرد" به انعکاس این خبر پرداخته است.

 

براساس این گزارش، ایران روز یکشنبه تصاویری را منتشر ساخت که اولین سیستم دفاع موشکی تولید داخل این کشور را به نمایش می کشد.

 

فرانس 24 با اشاره به ناکارآمد بودن تحریم ها برای جلوگیری از پیشرفت ایران می افزاید: این پروژه در زمانی کلید خورده که ایران تحت فشار تحریم های بین المللی بوده است.

 

العربیه نوشت: تصاویر منتشر شده در چندین رسانه رسمی و آژانس خبری ایران نشان می دهد که "حسن روحانی" رئیس جمهور و "حسین دهقان" وزیر دفاع در مقابل سیستم جدید دفاع موشکی "باور 373" ایستاده اند.

 

در این گزارش آمده است: این سیستم دفاع موشکی جهت عملکردی مشابه اس 300 روسیه ساخته شده است؛ موشک های دفاع هوایی که به جهت تحریم های اعمال شده بر برنامه هسته ای ایران، جلوی تحویل آن ها به این کشور در سال 2010 گرفته شد.

 

جروزالم پست در انعکاس این خبر تیتر زد: ایران از پاسخ داخلی خود به سیستم دفاع موشکی اس 300 روسیه رونمایی کرد.

 

این رسانه صهیونیستی افزود: معامله ایران برای واردات اس 300 روسیه به سبب تحریم های بین المللی در سال 2010 متوقف شد. همین امر جمهوری اسلامی را برانگیخت تا سیستم دفاع موشکی خود را بسازد.

 

در ادامه این گزارش آمده است: احتمالا ساخت این سیستم دفاع موشکی، هرگونه تلاش برای بمباران تاسیسات هسته ای ایران را مشکل تر خواهد ساخت.

 

راشاتودی نیز در این باره می نویسد: باور 373 اولین سیستم دفاع موشکی ساخت ایران است. در تولید این سیستم فقط متخصصان داخلی ایران نقش داشته اند.

 

این رسانه روسی افزود: حسین دهقان، وزیر دفاع ایران گفته، قصد ما ساختن نسخه ایرانی اس 300 نبوده بلکه ساخت یک سیستم دفاع موشکی ایران بود که این کار را نیز انجام دادیم.