عکس های پایگاه هوایی همدان را از ایرانی ها نگرفتیم

سایت شبکه خبری «بی.بی.سی فارسی» امروز در خبری به نقل از سایت خبری «المصدر نیوز»‌ مدعی شد که عکس‌هایی که این سایت از هواپیماهای روسیه در پایگاه هوایی همدان منتشر کرده، از منابع ایرانی است.

بی.بی.سی نوشت: «المصدرنیوز، سایت خبری که ابتدا عکس و خبر هواپیماهای نظامی روسیه در فرودگاه نوژه را هفته پیش منتشر کرد به بی‌بی‌سی فارسی گفت عکس‌ها را از "منابع ایرانی" دریافت کرده است».

اما «لیث ابو فاضل» مدیر این سایت، دقایقی پیش در گفت‌وگو با «بین‌الملل فارس» گفت: این ادعای شبکه بی‌بی‌سی درست نیست. منابع عکس ما از همدان از ایران نیست.

ابوفاضل در پاسخ به اینکه آیا شما با بی‌بی‌سی گفت‌وگو کردید یا خیر و آیا منابع عکسی که از همدان منتشر کردید، منابع ایرانی بودند، گفت: «خیر. من با بی‌.بی.سی گفت‌وگو نکردم»، و توضیح داد: مشکلی این وسط هست. ظاهرا یکی از خبرنگاران این را گفته و [البته] اشتباه کرده است. سوءتفاهم شده. اما ما آن عکس‌ها را از ایرانی‌ها نگرفتیم».

سردبیر وبگاه خبری المصدر نیوز در ادامه تصریح کرد که منبع خبری اولیه که تصاویر همدان را از آن گرفته، اکانت توئیتری «وارفار وورد واید» (Warfare Worldwide) بوده نه منابع ایرانی.

منبع المصدر نیوز

 

روشن نیست که شبکه خبری «بی.بی.سی» فارسی با کدام خبرنگار این سایت مصاحبه کرده و چرا نقل قول یک خبرنگار وابسته به این وبگاه را «موضع رسمی این سایت خبری» قلمداد کرده و همان یک جمله را «تیتر خبر» خود کرده است.

علاوه بر این، بی.بی.سی فارسی هویت کسی که با آن گفت‌وگو کرده و فقط یک جمله از او نقل کرده را ذکر نکرده و فقط یک جمله نقل کرده و آن را تیتر خبر خود کرده و آن یک جمله این است: «المصدرنیوز: عکسهای هواپیماهای نظامی روسیه در پایگاه نوژه را از منبع ایرانی گرفتیم».

تصویر خبر بی‌.بی.سی و تیتر آن درباره عکس‌های همدان