دلیل برگزاری مجلس غیر علنی با حضور زنگنه از زبان لاریجانی

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان و در پاسخ تذکر شفاهی حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر مبنی بر ابهام در چگونگی رسیدگی به اشکالات قراردادهای نفتی از سوی هیأت تطبیق قوانین و ابلاغ آن به دولت گفت: ضابطه‌ای برای غیرعلنی شدن مجلس نداریم و یک جلسه غیرعلنی برای ارائه گزارش وزیر نفت بوده است تا توضیح دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه نظرات درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی متفاوت است، من گفتم از نظر من علنی بودن یا غیرعلنی بودن آن تفاوتی نمی‌کند اما اگر غیرعلنی باشد یک فوایدی دارد که راحت‌تر می‌توانید بحث‌های خود را انجام دهید.

لاریجانی با اشاره به اینکه منظور از غیرعلنی برگزار شدن جلسه نمایندگان با وزیر نفت نامحرم بودن مردم نیست، گفت: مردم محرم هستند اما اگر بعضی مطالب علنی گفته شود دیگرانی از دشمنان هم هستند که بشنوند؛ نمایندگان رأی دادند که جلسه علنی نباشد. 

وی خاطرنشان کرد: هیأت تطبیق قوانین کار خود را انجام می‌دهد و نظرات را گرفته و به دولت منتقل می‌کند؛ این مصوبه‌ای که شما می‌فرمایید مصوبه قبلی است نه دیروز. اما اگر فرض کنید همه اینها را هیأت تطبیق داد و اعمال نشد دوباره به هیأت تطبیق می‌آید و آنجا رد می‌کند یعنی از تیررس مجلس خارج نیست و مصوبه جدید هم به هیأت تطبیق می‌آید. آنجا نگاه می‌کنیم اگر قانون رعایت نشده باشد به آنها می‌گوییم قابل قبول نیست و باید اصلاح شود لذا نگران نباشید.