روزنامه اسرائیلی از بازگشت فرد محبوب رهبر عالی ایران نوشت!

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost) در گزارشی با عنوان "بازگشت محمود احمدی نژاد" به نظرسنجی هایی که اخیرا در ایران شکل گرفته است پرداخت و نوشت: یک نظرسنجی  نشان می دهد که رئیس جمهور پیشین ایران تنها 8 درصد با روحانی فاصله دارد در حالیکه سال گذشته، این اختلاف 27 درصد بوده است.

 

 

این روزنامه نوشت: اکنون کاملا مشخص است که رئیس جمهور پیشین ایران قصد دارد تا دوباره به عرصه سیاسی باز گردد. او فعالیت های سیاسی خود را با سخنرانی ها در مسجد نارمک تهران آغاز کرده است و اکنون نیز در مورد دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا به اوباما نامه می نویسد. اما باید دید که آیا این تلاش های سیاسی می تواند به رئیس جمهور شدن او کمک کند یا نه؟

 

 

جروزالم پست نوشت:  اکنون نظرسنجی ها نشان می دهند که رئیس جمهور پیشین ایران تنها 8 درصد با روحانی فاصله دارد در حالیکه سال گذشته، این اختلاف 27 درصد بوده است. آیا وی می تواند برای تصدی این پست کلیدی در ایران، صلاحیت کافی را اخذ کند یا نه. احمدی نژاد فردی بوده است که در سال 2005 فرد محبوب رهبر عالی ایران بوده است. اما در اویل سال 2008، برخی از سیاست های اقتصادی احمدی نژاد موفقیت آمیز نبود و رفته رفته انتقادات افزایش یافت. در سال 2009 نیز انتخابات ریاست جمهوری با تنش های زیادی روبرو شد و بعد از آن پست های کلیدی که احمدی نژاد به مشایی میداد، جنجال زیادی را برپا کرد.

 

 

این روزنامه در پایان افزود: اکنون نباید قدرت شورای نگهبان را در ایران فراموش کرد و باید گفت شورای نگهبان سابقه رد صلاحیت رئیس جمهور پیشین ایران را داشته است. سابقه و عملکرد احمدی نژاد را کسی فراموش نکرده است و مشخص است که احمدی نژاد لیست بلند بالایی از دشمن دارد. اکنون باید دید که آیا تاریخچه و سابقه او با توجه به نبود بهبود اوضاع اقتصادی در دوران روحانی می تواند به فراموشی سپرده شود؟ همه چیز با گذشت زمان روشن خواهد شد.