اتحاد ایران و روسیه در مبارزه با داعش مورد حمایت مجلس است

گروه سیاسی- حسن نوروزی نماینده مردم رباط ‌‌کریم در مجلس در گفتگو با افکارنیوز با اشاره به اتحاد استراتژیک ایران، روسیه و سوریه گفت: ما موافق این اتحاد هستیم و از این نوع اتحاد و هماهنگی دفاع می کنیم.

وی با بیان اینکه باید از مبارزه با داعش و دفاع از مردم مظلوم سوریه و عراق حمایت کرد، اظهار داشت: روسیه به تعهدات خود در قبال نیروگاه هسته ای بوشهر عمل و پوتین رئیس جمهور این کشور هم در سفر آذر سال گذشته خود به ایران، با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس افزود: در حال حاضر روابط ایران و روسیه خوب و مهم است و بخصوص اینکه این روابط در جهت مبارزه با دشمنان اسلام و گروه های تکفیری استفاده می شود.

نوروزی با بیان اینکه ایران پایگاه هوایی را در اختیار روسیه قرار نداده، گفت: اتحاد جمهوری اسلامی ایران با روسیه به نفع مسلمانان منطقه است ضمن اینکه ایران با حفظ اصول خود به روسیه اجازه داده تا از پایگاه هوایی همدان برای سوختگیری و مبارزه علیه داعش استفاده کند.

وی مبارزه با داعش برای امنیت منطقه است، تصریح کرد: باید از این کار مثبت دفاع کرد. زیر سوال بردن این اتحاد به صلاح نیست و نباید بی جهت از یک اقدام خوب انتقاد داشت.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: اگر داعش را به حال خود رها کرد، آنها در ایران هم دست به جنایات می زنند کما اینکه وزرات اطلاعات در ماههای گذشته چندین تیم تروریستی آنها را در استانهای کشور از جمله در تهران و کرمانشاه متلاشی کرد.


علیرضا تهرانی