تحلیل عجیب وبگاه آمریکایی!/ایران می خواهد با قایق های تندرو به کشتی های جنگی آمریکا حمله کند!

وبگاه آمریکایی «استارز اند استرایپس» در تحلیلی نوشت: کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس با اقدام تحریک آمیز بیشتری از سوی کشتی‌های ایرانی همزمان با تلاش تندروهای این کشور برای تحکیم مواضع  داخلی برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری مواجه می‌شوند.

برخی تحلیلگران با جمع‌بندی رخدادهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته، آن‌را تمرین شیوه هجوم انبوه قایق‌های تندروی ایران  برای حملات موثرتر و سنگین‌تر به کشتی‌های جنگی آمریکایی عنوان داشتند. از سویی آخرین حادثه رخ داده نشان می‌دهد که تنش بین ایران و آمریکا با وجود توافق بین‌المللی و رفع تحریم‌های فلج کننده همچنان در درجه بالایی قرار دارد.

به نوشته استرایپس، «استیفین برین» و «شوشانا برین» تحلیلگران امور دفاعی خاورمیانه بر این باورند که آخرین حادثه رخ داده در خلیج فارس در واقع تمرین‌های جدید حمله دسته جمعی قایق‌های تندرو برای برخورد با کشتی‌های جنگی آمریکا است.

این دو در تحلیل خود اشاره کرده‌اند: «ایرانی‌ها اخیرا بعد دیگری را به حمله با قایق‌های تندرو افزوده‌اند و از قایق‌های کنترل از راه دوری که روی آن "یا مهدی" نوشته و قادر به شلیک راکت است، استفاده می‌کنند.»

برخی تحلیلگران نیز این حادثه را تحرکات تندروهای داخل نظام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال بعد بر می‌شمارند.

این رسانه آمریکایی در خاتمه تحلیل خود به سخنان «آیت‌الله خامنه‌ای» رهبر ایران اشاره کرد. آیت الله خامنه‌ای در سخنرانی ماه مه گذشته اعلام کرده بود: «خلیج فارس ماوای ایران است و ضرورت دارد که ما در آن منطقه حاضر باشیم و با برگزاری رزمایش قدرت خود را نشان دهیم. این آمریکایی‌ها هستند که باید توضیح دهند چرا از بخش دیگر جهان به اینجا آمده‌اند.»