واکنش اسرائیلی ها به بی‌سابقه‌ترین همکاری نظامی ایران

 "ایهود یعری" کارشناس مسائل راهبردی تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: همکاری امنیتی ایران - روسیه با پرواز جنگنده - بمب افکن های روسی از فرودگاه نوژه همدان برای هدف قرار دادن گروههای تکفیری در سوریه، تحکیم شد و رئیس جمهوری روسیه برای ایجاد سامانه همپیمانان راهبردی منطقه ای گام های مهمی برداشته که آشتی اردوغان با پوتین نتایج خود را نشان می دهد.

 

وی افزود: ایران برای اولین بار و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه همکاری نظامی گام مهمی برداشته است؛ جنگنده - بمب افکن توپولوف 22 و جنگنده - بمب افکن های پیشرفته سوخوی 34 از پایگاه نوژه همدان پرواز کرده و مواضع تروریستها در سوریه را هدف قرار می دهد.

 

این کارشناس صهیونیست ادامه داد: ایران همچنین در راستای همکاری راهبردی با روسیه و در راستای هدف قرار دادن مواضع گروههای تکفیری - تروریستی در سوریه، حریم هوایی خود را در اختیار موشک های کروز سیار روسیه قرار داده است.

 

"ابعاد دیگر این همکاری نیز همچنان ادامه دارد و ناوگان دریایی ایران در حال حاضر مانور گسترده ای را در دریایی خزر برگزار می کند".

 

وی بیان داشت: پیمان سه گانه ایران - روسیه - ترکیه در راستای شکست اهداف تروریست ها در منطقه حلب سوریه است و آمریکایی ها نیز از دور نظاره گر تبلور این محور سه گانه هستند و طبق گفته "راک مایلی" معاون ارشد اوباما در مسائل خاورمیانه، در حال حاضر آمریکا تن به ریسک های خطرناک نمی دهد.