چرخش عجیب سایت دولتی درباره مشاور هاشمی که بازداشت شد!

 "فواد صادقی" یکی از مشاوران فرهنگی و رسانه‌ای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته با حکم مرجع قضایی بازداشت شد. وی که سابقه بازداشت در فتنه 88 را در سوابق خود دارد، مدیر یکی از سایت‌های فعال در راستای انتشار مواضع فتنه‌گران در سال 88 بود.

فؤاد صادقی از سال 81 تا 85 در سایت بازتاب فعالیت می‌کرد و بعد از فیلتر بازتاب، با کمک تعدادی دیگر سایت تابناک را راه‌اندازی کرد. وی از سال 88 به همراه روزنامه‌نگاران همفکرش سایت آینده‌نیوز را راه‌اندازی کردند و بازتاب امروز هم در ادامه همان آینده‌نیوز به فعالیت پرداخت.

سایت بازتاب بارها از سال 84 فیلتر شد. این سایت محور فعالیت‌های خود را «افشای فعالیت علیه مفسدان اقتصادی و سیاسی» قرار داده بود. اما به دلیل شکایت‌های مختلف از اسفند 91 از دسترس خارج شد.

انتشار خبر بازداشت "فواد صادقی" به عنوان مشاور رسانه‌ای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همان ساعات ابتدایی با تکذیب از اساس مسئولیت وی در دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد. خبرگزاری وابسته به دولت حدوداً دوساعت پس از انتشار این خبر در گفت‌وگویی با یک مقام آگاه در دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مدعی شد که "«فواد صادقی» هیچگونه مسئولیتی در دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد."

 

 

اما این رسانه به قدری در تکذیب خبر بازداشت مشاور رسانه‌ای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عجله به خرج داد که فراموش کرده بود دقیقاً دو سال پیش همین رسانه خبر انتصاب "فؤاد صادقی" به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه‌ای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را منتشر کرده بود.

این رسانه دولتی شهریورماه سال 93 در خبری اعلام کرده بود که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی حکمی "فواد صادقی" را به سمت مشاور فرهنگی و رسانه‌ای خود منصوب کرد.

در خبر منتشر شده این خبرگزاری دولتی " تعهد، تجربه و تخصص "فواد صادقی" و آشنایی با فرایندها و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و علی‌الخصوص رسانه‌ای علت انتصاب "فواد صادقی" به عنوان مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در امور فرهنگی و رسانه‌ای عنوان شده بود.

 

 

عجله این رسانه وابسته به دولت در تکذیب خبر دستگیری فواد صادقی پیش از اینکه تکذیب خبر موثق بازداشت مشاور رسانه‌ای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد، نادیده گرفتن و اشتباه رسانه‌ای این خبرگزاری در مورد اخبار خود است و سوال اینجاست که کدام خبر منتشر شده این رسانه را باید موثق دانست؟ خبر انتصاب "فواد صادقی" به عنوان مشاور رسانه‌ای و فرهنگی آیت‌االله هاشمی یا خبر تکذیب مسئولیت وی در دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را.