کواکبیان: دولت یارانه احزاب را دنبال کند

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری عصر امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه ساختمان احزاب اظهار داشت: حزب از صدر اسلام مطرح بوده و امامان معصوم(ع) ما هم حزب داشتند.

وی افزود: اینکه ما بخواهیم بعد از گذشت 37 سال از انقلاب بگوییم حزب خیلی خوب است، چیز عجیبی است.

کواکبیان تأکید کرد: بنده به سهم خود این روز را مغتنم می‌شمارم؛ چراکه ساختمان خانه احزاب در هفته دولت و در دولت تدبیر و امید افتتاح شد.

دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: ما از سال 1379 دوست داشتیم که خانه احزاب ساختمانی داشته باشد که امروز این آرزوی ما محقق شد.

کواکبیان در پایان نشست شورای مرکزی خانه احزاب بابیان اینکه دولت باید موضوع پرداخت یارانه به احزاب را حتماً پیگیری کند، اظهار کرد: دولت تلاش کند که مبلغی در بودجه به احزاب اختصاص دهد و همچنین در مجلس نیز درباره قانون احزاب یک بحث و بررسی جدی انجام شود و درنهایت حداقل دو نفر از اعضای شورای مرکزی خانه احزاب به‌عنوان نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی سراسر کشور به‌صورت قانونی، عضو کمیسیون ماده 10 احزاب شوند.

وی در پایان با اشاره به لزوم مشخص کردن شاخص‌هایی برای ارزیابی فعالیت احزاب در سراسر کشور گفت: لازم است خانه احزاب فرمی را فراهم کند و در آن شاخص‌های فعالیت جهت یک حزب فعال را معرفی کند تا مشخص شود از میان بیش از 240 حزب موجود در کشور، چه تعداد در طول سال فعالیت سیاسی دارند.