برخی مسئولان درباره حقوق های نجومی با کلمات بازی می کنند

حجت‌الاسلام حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران بعد از ظهر امروز (دوشنبه 8 شهریور) در آئین رونمایی از فیلم مستند «پرونده ناتمام» درباره جریان نفاق، گفت: موضوعی که باید در این فیلم‌مستند از آن عبرت بگیریم، نقش منافقین در تاریخ است. در تاریخ نمونه‌های زیادی از نقش مخرب جریان نفاق وجود دارند همانطور که در زمان پیامبر آنقدر که منافقین پیامبر را اذیت می‌کردند کفار باعث ضربه زدن به خط پیامبر نمی‌شدند.

وی درباره تعریف منافق، افزود: منافق کسی است که زبانش با دلش همخوانی ندارد و اینها کسانی هستند که در ظاهر مسلمان، ولی در قلب خود کافرند. دسته دیگر از منافقین وجود دارند که به بعضی از مبانی اعتقاد داشته و به بعضی مبانی دیگر اعتقاد ندارند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران با اشاره به اینکه مصداقهایی از این جریان حتی در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، گفت: مثلا در برخی از افراد مسئول کسانی هستند که به نماز و روزه اعتقاد دارند اما زمانی که مبارزه با اشرافی‌گری  پیش می‌آید، در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند. گاهی در زبان صحبت از امام و شهدا می‌کنند اما در عمل در راه امام و شهدا حرکت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه جریان نفاق اولین جریان مقابل نهضت امام بود، گفت: از زمان آغاز نهضت امام اولین جریان، جریان نفاق بود و طولی نکشید صهیونیست‌ها و عوامل آنها در برابر حرکت امام از زبان آخوندها شعار مطرح کردند که "الکفر ملتا واحدا» که کفار همگی از یکپارچه هستند.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه جریان نفاق سعی می‌کند از راه موازی و با سوار کار شدن نیت‌های خود را عملی کند، خاطرنشان کرد: نفوذ جریان نفاق از راه خط موازی و به دست گرفتن مسئولیت‌ها بیشتر از خطر نفوذ کفر است. 

وی در ادامه افزود: برخی از مسئولین در سفرهای خود می‌گویند شهید رجایی الگو برای همه ماست در حالی که باید به آنها گفت شهید رجایی هرگز به مردم دروغ نمی‌گفت ایا امروز شما هم همنیگونه رفتار میٌ‌کنید؟ یا اینها وعده‌های انتخاباتی است برای رای جمع کردن؟ 

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی درباره مسئله حقوقهای نجومی گفت: افرادی که به ناحق از بیت‌المال برداشت می‌کنند و صاحب حقوقهای نجومی هستند بی‌وجدان و بی‌شرافتند چرا که حقیقتا این مسئله با آبروی کشور بازی کرد. 

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به صحبت برخی مسئولان دولتی مبنی بر اینکه باید از ریشه با اینها مبارزه کرد، گفت: برخی از مسئولان برای نجات افرادی که حقوقهای نجومی دارند می‌گویند از ریشه باید با اینها مبارزه کرد و نمی‌شود شلاق آورد و آنها را تنبیه کرد. اینها بازی با کلمات است و حرف دشمن است که از دهان آقایان خارج می‌شود.