آزمایش‌های موشکی ایران از آینده‌ای تاریک خبر می‌دهد!

  وب‌سایت "کِی12" در مطلبی نوشت: یک سال پس از حصول توافق هسته‌ای ایران، نظرات متفاوتی درباره پیامد‌های آن مطرح می‌شود. برخی معتقدند آنچه از این توافق انتظار می‌رفت به صورت کاملا دقیق عملی شده است و این توافق، دسترسی ایران به سلاح اتمی را بسیار دشوار کرده است. برخی دیگر نیز باور دارند این توافق آنگونه که باید، سختگیرانه نبوده است و به ایران قدرت بیشتری خواهد داد.

 

سناتور بن کاردین در جلسه کمیته روابط خارجی سنا مدعی شد: "تمامی گزینه‌ها، از جمله گزینه نظامی، همچنان روی میز است."

 

یک سال پس از به امضا رسیدن توافق هسته‌ای، پرسش‌هایی درباره کارآمدی آن مطرح شده است. کاردین خاطر نشان کرد همچنان باید نظارت بر ایران را ادامه داد. وی مدعی شده است هنگامی که متن توافق هسته‌ای نوشته شد، ایران تا دستیابی به سلاح اتمی تنها یک ماه فاصله داشته است. پس از گذشت یک سال، اکنون ایران 12 ماه با تولید سلاح هسته‌ای فاصله گرفته است.

 

وی گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موفق شده است بدون مقاومت ایران، در تاسیسات اتمی این کشور بازرسی انجام دهد. پیش‌تر درباره این مسئله نگرانی‌هایی وجود داشت. برخی منتقدان نیز اظهار می‌کنند ایران برای گسترش برنامه‌های اتمی خود در جایگاه مناسبی قرار گرفته است.

 

"جیم فیلیپس" – یکی از تحلیلگران بنیاد هریتج آمریکا – در این‌باره مدعی شد: "ایران همچنان منابع اورانیوم غنی شده خود را افزایش می‌دهد. محققان در این کشور درباره سانتریفیوژها تحقیق می‌کنند." به باور وی، آزمایش‌های موشکی ایران از آینده‌ای تاریک خبر می‌دهد.

 

وی افزود: "متاسفانه این توافق، تحریم‌هایی را که به دلیل آزمایش‌های موشکی علیه ایران وضع شده بودند، تضعیف کرد. یکی از دلایلی که ایران به این توافق تن داد نیز همین موضوع بود."

 

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز درباره توافق ایران نظرات خود را مطرح کرده اند. هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات و وزیر خارجه سابق آمریکا – گفته است اقداماتش راه را برای حصول این توافق گشود. این در حالی است که دونالد ترامپ – رقیب جمهوری‌خواه کلینتون – مدعی شده است در صورت دستیابی به مقام ریاست جمهوری آمریکا، در نخستین روز کاری‌اش این توافق را پاره خواهد کرد.