انتشار خبرهای غیر رسمی علیه شورای شهرتهران  منشا سیاسی دارد/تخفیف از اختیارات شهردار است

اجتماعی صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به انتشار خبری تحت عنوان "واگذاری زمین و ملک از سوی شهرداری به برخی اعضای اصولگرای شورای شهر تهران" در برخی سایتها و کانال های تلگرامی گفت: تا زمانی که یک خبر از سوی مراجع رسمی تائید نشده نباید آنرا انتشار داد چه بسا برخی از این خبرهای غیر رسمی صحت هم نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مدتی شهردار شهر اردبیل بوده، گفت: سازمان بازرسی بعد از رسیدن گزارش تشکیل پرونده می دهد و به بررسی می پردازد حتی پرونده هایی است که با تلفن تشکیل می شود و به بررسی ادعاهای مطرح شده می پردازد. چه بسا برخی از این گزارشها منجر به پیشگیری از جرم می شود.

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین حتی با تشکیل یک پرونده ه نباید جو سازی صورت گیرد چرا که ممکن است خبر توسط مراجع رسمی از جمله سازمان بازرسی تائید نشود.

بدری  با بیان اینکه سازمان بازرسی و مراجع رسمی باید اخبار درست را اعلام کنند نه افراد و سایت های خبری، گفت: انتشار خبری تائید نشده ضمن آنکه کار درستی نیست بلکه نشان می دهد که این خبرها منشاهایی دارد که رسانه ها باید هوشیار باشند.

وی افزود: در همین راستا انتشار اخبار غیر رسمی و تائید نشده علیه اعضای شورای شهرتهران در آستانه انتخابات هیئت رئیسه این شورا، سر منشا سیاسی دارد.

این شهردار سابق اردبیل، نیر و نمین در مجلس با بیان اینکه دادن تخفیف از سوی شهرداری برای فروش یک ملک از اختیارات شهردار است، تاکید کرد: بر اساس بنده 10 ماده 55 قانون شهرداریها بعد از مصوب اعضای شورای شهر، شهرداری اختیار دارد تخفیف هایی برای خریداران املاک قائل شود. البته در این زمینه سقف و محدودیتی وجود دارد.

بدری با اشاره به نزدیکی انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: در آستانه انتخابات هیات‌ رییسه شورای تهران نباید فضای سیاسی  بوجود آورد و به انتشار خبرهایی با منشا سیاسی اقدام کرد.نباید برای تحقق اهداف سیاسی و طیف خاصی در این شورا دست به هر اقدامی زد.

اخیرا برخی سایتها و کانال های تلگرامی اصلاح طلب خبری تحت عنوان «واگذاری زمین و ملک از سوی شهرداری به برخی اعضای اصولگرای شورای شهر تهران" منتشر کردند.اما این خبر از سوی اعضای اصولگرای شورای شهر تهران تکذیب شد.