نامه‌ خبرنگاران به لاریجانی درباره کتک کاری نماینده با خبرنگار

جمعی از خبرنگاران در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد هیئت‌رئیسه پارلمان با رفتار نماینده ارومیه در مواجهه با یک خبرنگار شدند.

برپایه این گزارش در روزهای گذشته خبری مبنی بر برخورد فیزیکی نادر قاضی‌پور نماینده مجلس از حوزه انتخابیه ارومیه با خبرنگار پارلمانی روزنامه «ایران» منتشر شد که واکنش‌هایی را در پی داشت.

در نامه این گروه از خبرنگاران آمده است: بی گمان اهانت و برخورد فیزیکی از سوی هر سیاست‌مدار و مسئولی، از هر گرایش سیاسی، در مواجهه با هر خبرنگاری، از هر روزنامه و رسانه‌ای محکوم است و ما امضاکنندگان این نامه، ضمن محکومیت شدید این اتفاق، از جناب عالی می‌خواهیم با رسیدگی دقیق و سریع این بی احترامی عظیم به ساحت خبرنگاری در «خانه ملت» را، پیگیری نمایید.

برپایه این گزارش، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 9 شهریورماه) پارلمان در تذکر آئین‌نامه‌ای به برخورد خود با یکی از خبرنگاران در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس اشاره کرد و گفت: بنده به واسطه پیگیری‌های مستمر مسائل و مشکلات مردم، روز یکشنبه بعد از کار روزانه و صحن علنی راهی دفتر خودم برای دیدارهای مردمی بودم که چند خبرنگار محترم در بین راه پرسش‌هایی مطرح کردند و من هم پاسخ آنها را دادم.

وی تصریح کرد: یکی از خبرنگاران با سماجت سوال بدی را مطرح کرد که من سعی کردم با شوخی، عکس‌العمل نشان دهم تا با سرعت به ملاقات مردمی برسم که ناخوشایند بود. در واقع مثل تراکتور از هرچه سر راهم بود، رد شدم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من همواره مشکلات اصحاب رسانه و خبرنگاران را مانند مسکن، وام و بیمه آنها را پیگیری کرده و می‌کنم زیرا معتقد به گردش آزاد اطلاعات و تلاش خبرنگاران در این عرصه هستم و از دوستان مجلس که در این زمینه به من لطف کردند، کمال تشکر را دارم.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: اتفاقی که افتاد ناخوشایند بود اما باید سعی شود هم شأن نماینده و هم شأن خبرنگاران رعایت شود.