حقوق‌ نجومی هالیاقت مسئولیت ندارند/افزایش توان تهاجمی حق مسلم است

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: هزار افسوس که حرمین شریفین اسیر دست وهابی های کثیف است. باید از خدای متعال درخواست کنیم که این حرمین شریفین را؛ مکه و مدینه را از دست آنها نجات بدهد و آزاد کند.

وی افزود: اگر عمل حج آنطور که خدا خواسته باید انجام شود مسلمین نباید مشکلی داشته باشند. چه زمانی می شود تجمعی از این به این شکل به‌وجود بیاید؟ متاسفانه آل سعود که مزدور آمریکا است مگر می گذارند مسلمین از حج بهره بگیرند؟ مگر می گذارند یک روشنگری به وجود بیاید؟ مگر می گذارند حجاج آزادانه ابراز برائت از دشمن شماره یک خود که آمریکا است، کنند؟ توطئه های دشمنان را بشناسند و در صدد علاج آن بربیایند؟

خطیب نماز جمعه تهران یکی از بالاترین توطئه ها را حاکمیت ننگینی عنوان کرد که در عربستان وجود دارد و ادامه داد: این حاکمیت نمی گذارد مسلمین از امنیت کنار خانه خدا بهره مند شوند. قرآن تصریح کرده است که هر کس به حرم الهی وارد شود، ایمن است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه ان‌شاءالله خداوند این نظام سفاک و قتال حاکم در عربستان را نابود کند، گفت: آنها به جای آنکه امنیت ایجاد کنند، میهمانان خدا را می کشند و از طرف دیگر شعار می دهند که ای میهمانان خدا خوش آمدید، اما از طرف دیگر می بینیم که با  این میهمانان چه می کنند.

وی تصریح کرد: حادثه دلخراش و ننگین منا را هیچ‌گاه فراموش نکرده و نخواهیم کرد. این حادثه چقدر غم‌انگیز، دلخراش و جان‌کاه است. میهمانان خدا را در منا و در کنار خانه خدا کشتند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به دیدارهای مقام معظم رهبری در روزهای اخیر اظهار داشت: بر خود لازم می دانم به برخی از این دیدارها اشاراتی داشته باشم. توفیقات و دستاوردهای وزارت دفاع را نیز به آن عزیزان تبریک می گویم.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: دستاوردهای مهمی در زمینه طراحی و ساخت انواع سامانه ها، تجهیزات پیشرفته موشکی، راداری، دریایی، زرهی، پهپاد و همینطور مراکز ارتباطی، تولید سامانه های پدافند موشکی در بردهای کوتاه، متوسط و بلند رونمایی شد. آفرین بر شما. رحمت خداوند بر شما باد که به توصیه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری اهتمام ورزیدید و دانش خود را در این زمینه‌ها بالا بردید و به خواست خداوند، رعب و وحشتی در دل دشمنان خود ایجاد کردید.

توسعه صنایع دفاعی و تهاجمی امری طبیعی و حق مسلم ماست

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در رابطه با افزایش توان دفاعی و تهاجمی بیاناتی داشتند و فرمودند که حق مسلم کشور است. در دنیای امروز که قدرت های زورگو و فاقد اخلاق انسانی  از هیچ جنایاتی مضایقه نمی کنند و از کشتار بی‌گناهان ابایی ندارند، توسعه صنایع دفاعی و تهاجمی امری کاملا طبیعی و حق مسلم است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با رئیس جمهور و هیات دولت گفت: در این دیدار مطالب متعددی بیان شد که من به برخی از آنها می پردازم. یکی مسئله امنیت کشور است و حقیقتا در این منطقه که شما می بینید تا چه میزان ناامنی در کشورها وجود دارد و امنیتی اصلا وجود ندارد، کشور ایران از امنیت کامل برخوردار است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری به امر فرهنگ توجه فرمودند، تصریح کرد: ایشان فرمودند چرا باید تئاتر و یا فیلمی تولید شود که تیشه به ریشه ایمان جوانان بزند؟ این تعبیر، تعبیر شدیدی است. چرا باید این‌طور باشد؟ عملکرد دستگاه های فرهنگی را در هر دو سطح آفندی و پدافندی ضعیف ارزیابی کردند و فرمودند آیا مسئولان نباید فردی که تمام عمر خود را در راه خدمت به اسلام و انقلاب گذرانده نسبت به کسی که قدمی در راه انقلاب برنداشته و حتی ضربه نیز زده است، ترجیح دهند؟ ان‌شاءالله مسئولان مربوطه دقت کنند.

نباید از قضیه فیش های نجومی به آسانی عبور کرد

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از بیاناتشان در خصوص فیش های نجومی بیاناتی داشتند و فرمودند نباید از این قضیه به آسانی عبور کرد. ایشان فرمودند که اعتماد مردم و جوانان، ضربه فراوانی خورده است و این چیز کمی نیست. وقتی مردم اعتمادشان سلب شود، به معنای این است که ما، مردم را از دست می دهیم.

امام جمعه موقت تهران، مردم را سرمایه نظام برشمرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که اعتماد مردم ضربه فراوان خورده است. مردم و جوانان این دریافت ها را با دریافت های خود مقایسه می کنند. بر اساس چه معیار و چه امتیازی و بر اساس انجام کدام کار ویژه، این حقوق ها پرداخت شده است؟ این نکته ای اساسی است که مقام معظم رهبری تذکر دادند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: ایشان فرمودند در موارد به جا و لازم، قوه قضائیه نیز باید ورود و با متخلفان برخورد کند. این مسئله، مسئله ساده ای نیست.

وی ضمن تشکر از دولت برای ورود به مسئله فیش های نجومی گفت: دولت گام و یا شاید گام های موثری در این زمینه برداشته است. مخصوصا بیانی که رئیس جمهور محترم دارد و به این شرح است که نباید ذی‌نفع‌ها در تعیین حقوق ها و درآمدهای خود عامل باشند. معلوم است وقتی این طور باشد حقوق های کلان برای خود تعیین می کنند. نباید این‌طور باشد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه سطحی معین شده که حقوق عده ای از ۱۰ میلیون تجاوز نکند، افزود: البته باید بگوییم حقوق و درآمدها یعنی کلیه درآمدها و دریافتی ها. ظاهرا تحدیدی هم با عنوان ۱۳ میلیون و یا ۱۷ میلیون وجود دارد. این تحدید، تحدید خوبی است، اما به دنبال این گام، گام های زیادی باید برداشته شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه متاسفانه گاهی مطرح می شود که حقوق هایی که گرفته شده بر اساس قانون بوده است، ادامه داد: من تعجب می کنم. اگر واقعا این ها کار قانونی کرده اند و طبق قانون حقوق گرفته اند، پس چرا مسئولین مربوطه عذرخواهی می کنند؟

دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی لیاقت مسئولیت ندارند

وی اضافه کرد: کاری که قانونی انجام شده باشد، نیاز به عذرخواهی ندارد. چرا عذرخواهی کردند؟ چرا برادر عزیزم آقای نوبخت عذرخواهی کرد؟ چرا وزیر دادگستری عذرخواهی کرد؟ فکر می کنم شخص آقای رئیس جمهور هم عذرخواهی کردند. معنای این عذرخواهی ها این است که این کاری که انجام شده وجهه قانونی ندارد. حداقل وجهه شرعی ندارد. حالا که این مسئله پیش آمده به طور جدی باید دنبال این قضیه باشند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آیا این آقایانی که این دریافتی های کلان را داشتند، نمی دانند که نظام اسلامی بر پایه عدل مستقر است؟ پایه نظام اسلامی، عدل و انصاف است. در کجای این حقوق ها عدل و انصاف رعایت شده است؟ قرآن می فرماید ما پیامبران را فرستادیم و کتب آسمانی را نازل کردیم تا مردم بر اساس قسط و انصاف قیام کنند و روی پای خود بایستند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه کجای این عدل است که یک نفر حقوق ۴۰ میلیونی و یا ۵۰ میلیونی بگیرد و یک کارگر بیچاره ساعت ها کار کند و در ماه حقوق یک میلیون و یا دو میلیون بگیرد، افزود: کجای این مسئله، عدل و انصاف است.

وی تصریح کرد: آیا این آقایان می دانستند که نظام اسلامی بر پایه عدل و انصاف است؟ اگر می دانستند چرا این حقوق های کلان را گرفته اند؟ اگر هم نمی دانستند که شایستگی مسئولیت در نظام اسلامی را ندارند. کسی که نمی داند پایه نظام اسلامی، عدل و انصاف است، لیاقت مسئولیت را ندارد. آیا آنها برخورد امیرالمومنین(ع) با عقیل برادرش و یا طلحه و زبیر را نشنیده اند؟ بچه های جامعه ما هم این مسئله را می دانند. عمل علی(ع) را قبول دارید یا خیر؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: امیرالمومنین علی(ع) یک‌ مقدار گندم بیشتر از حق به عقیل نمی دهد. عزیزان، حیف است که انسانیت، دین، شرافت و کرامت انسانی خود را با متاعی فانی و دنیوی بفروشید.