اسرائیل از ارتباط نزدیک روسیه با ایران احساس نگرانی می‌کند

«مایکل اورن»، معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای روز جمعه از روابط نزدیک ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد.

وی در این مصاحبه با رادیوی آمریکایی «هاگ ویت» روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره اینکه اسرائیل چگونه به روابط ایران و روسیه می‌نگرد گفت: «با نگرانی. البته با نگرانی.»

«اورن» در ادامه گفت: «رابطه ما با روسیه هم پیچیده است. همان‌طور که می‌دانید ما از یک طرف رابطه باز و سازنده‌ای با آقای پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) داریم. نخست‌وزیر (نتانیاهو) امسال چهار بار با پوتین صحبت کرده است.»

وی افزود: «اما ما طرفدار گروه‌های متفاوت (در سوریه) هستیم، ما در درگیری‌های سوریه از هیچ گروهی حمایت نمی‌کنیم، اام روسیه حامی بشار اسد است و ما دوست داریم که او کنار برود.»

معاون نتانیاهو در بخش دیگر این مصاحبه به روابط ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: «و همان‌طور که می‌بینید روسیه به ایران بسیار بسیار نزدیک شده و سامانه‌های جدید در اختیار این کشور قرار داده است؛ مانند سامانه ضدهوایی اس 300 که یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در جهان است و در سایت فردو در ایران نصب شده است.»

معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در پاسخ به سوالی درباره رویایی قایق‌های تندرو ایران با ناوهای آمریکایی اظهار نظر کرد. 

«من نمی‌دانم چرا آنها (ناوهای آمریکایی) به روی این قایق‌ها آتش نگشودند چون ایرانی‌ها این قایق‌های مجهز به موشک‌ها برای مأموریت‌های انتحاری استفاده می‌کنند. آنها با حالت زیگزاگی به سمت ناوهای آمریکایی حرکت می‌کردند. شاید باید از فرمانده این ناو بابت خویشتنداری‌اش تشکر کرد، اما این اقدام بسیار تحریک‌آمیز بود.»