«عادل الجبیر»: ایران به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد

وزیر خارجه عربستان سعودی جمعه (امروز) ایران را به نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی متهم کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «الجزیره» قطر، «عادل الجبیر» که به همراه «محمد بن سلمان» جانشین ولی عهد عربستان به ژاپن سفر کرده است، با تکرار اتهام‌های بی اساس خود، گفت که ایران با حمایت از دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، به قوانین بین‌المللی بی‌احترامی می‌کند.

جبیر که کشورش از ناقضان حقوق بین‌المللی بوده و چندی پیش اسم عربستان در لیست قاتلان کودکان یمن بود، مدعی شد که ایران با حمایت از دولت سوریه، حزب‌الله لبنان و انصار الله یمن قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

وی که در توکیو، پایتخت ژاپن سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: ایران باید از بین گفتمان انقلاب و دولت، یکی را انتخاب کند.

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین مدعی شد که ایران فعالیت‌های مخفیانه خود برای بی‌ثباتی کشورهای منطقه را افزایش داده است و ایران به بحرین، کویت و عربستان سلاح قاچاق می‌کند.

عادل الجبیر تصریح کرد: «ایران باید بین انقلاب و دولت یکی را انتخاب کند؛ اگر ایران کشوری انقلابی است و به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد و به دنبال صدور انقلاب خود و ویرانی در منطقه است، ما دیگر نمی‌توانیم با این کشور تعامل داشته باشیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران به عنوان کشوری با قدمت و صاحب تاریخ، سیاست‌های خود بعد از انقلاب اسلامی را تغییر دهد تا عضوی از جامعه جهانی شده و در موضع مناسبی قرار بگیرد و با عربستان روابط خوبی برقرار کند.