رئیس جمهور برای مقابله با فساد راه دوری نرود و از برادر خود شروع کند

اولین جلسه از سلسله جلسات “محاکمه مردمی” در اعتراض به فیش های نجومی و نامشروع چهارشنبه شب در مسجد صنعتگران مشهدمقدس برگزار شد.

 

اهم سخنان طرح شده توسط دکتر علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حیدر رحیم پور ازغدی بدین شرح است:

 

 

رئیس قوه قضائیه باید مثل برق همه صاحبان فیش‌های نجومی را از خانه‌هایشان بیرون می‌کشید

  • حیدر رحیم‌پور ازغدی در این نشست با بازخوانی بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون فیش‌های نجومی، اظهار کرد: آقای لاریجانی رییس قوه قضاییه است، زمانی که این بحث فیش‌های نجومی مطرح شد، باید همچون برق همه این افراد را از خانه‌هایشان بیرون می‌کشید، پول‌هایی که دریافت کرده‌اند را تا ریال آخر پس می‌گرفتند.

 

  • وی با نقل خاطره ای از مقام معظم رهبری درباره مسائل مربوط به بنی صدر و خیانت هایی که در مسئله جنگ کرده بود گفت: روزی دیدم آقای خامنه‌ای بشدت سردرگم و پریشانند و حال جسمانی ایشان رو به افول بود. عرض کردم مگر چه شده؟ فرمودند بنی‌صدر پشت سرهم به رزمنده ها خیانت می کند، نزد امام هم که می رویم و عرض شکایت می کنیم ایشان می گویند به فرمانده کل قوا (بنی صدر) بگویید!

     

    همین امامی که این قدر پشت بنی صدر ایستاد، وقتی که جایش رسید گفت: «اگر همه دنیا بگویند بنی صدر خوب است من می گویم بد است.»

     

  • حیدر رحیم پور خطاب به دولت یازدهم گفت: به دولت تذکر می‌دهم، حضرت آقا تربیت‌شده امام خمینی است، رفتارهای امام را به‌خوبی آموخته‌اند و دیدیم در قضیه فیش‌های حقوقی تواضع به خرج دادند؛ مواظب باشید رهبری از کسی که مدام تعریف می‌کند، یک روز نفرمایند «اگر همه بگویند هیأت دولت خوب است، من می‌گویم خوب نیست»

 

 

دکتر علیرضا زاکانی:

  • دیدن فیش‌های نجومی برای جمع بسیاری از مردم سخت است؛ اما برای بخشی از جامعه که دارای این فرهنگ هستند، علاوه‌بر اینکه مذموم نیست، بر سر مردم منت هم می‌گذارند که جامعه را اداره می‌کنند. بعضاً این‌ها میلیاردها تومان ثروت دارند و می‌گویند؛ ما منت سر شما می‌گذاریم با چند صد میلیون شما را مدیریت کنیم!

     

  • برای صاحبان فیش های نجومی مراسم تودیع می‌گیرند و به‌عنوان عناصر ویژه و ذخایر جامعه معرفی می‌کنند. چرا این‌ها حیا نمی‌کنند؟ از رهبری و مردم خجالت نمی‌کشند؟ از نظر آن‌ها و برخی از افراد دولتی این‌ها جز افتخارات ملی هستند می‌گویند اگر برخورد کنیم همین چند تا مدیر هم از کشور می‌روند و ما بی مدیر می‌شویم!

علیرضا زاکانی

  •  هیچ‌کدام از قوا در موضوع فیش‌های حقوقی، برخورد خوبی نکردند. حالا که بعضی مدیران نمی‌خواهند یا نمی‌توانند با این موضوع مقابله کنند، لازم است مردم پای کار بیایند و نگذارند حضور و فعالیت چنین‌افرادی در مدیریت امور باقی بماند و موضوع به فراموشی سپرده شود. باید در صحنه ماند و تلاش کرد این فساد و پرونده‌ها، ریشه‌های امید را در جامعه خشک نکنند.

 

  • در موضوع فیش های نجومی، بخشی غیرقانونی و بخشی سوءاستفاده از قانون است؛ البته باید با هر دو دسته برخورد شود.

 

  •  برخی از آقایان صلاح خودشان را در این می‌بینند که موضوع به‌مرور به فراموشی سپرده شود؛ لذا رهبری به‌صراحت، خیانت بودن این موضوع را اذعان کردند. اما امروز جامعه ما نشان داد یک جامعه زنده‌ای است.: همین‌که این کار، زشت و پست شمرده شد و به پیشانی عناصر مهر خورد؛ این نشان‌دهنده دقت جامعه و رهبری جامعه است که ما را به میدان فراخواند.

     

  • انباشت ثروت نامشروع، انسان را به جایی می‌کشاند که حرف حق را نمی‌شنود. عده‌ای امروز مال حرام در شکم‌شان است که حرف حق نمی‌فهمند. آرزوی اشرافی گری یک معضل و خطر برای جامعه است. بدتر از اشرافی گری، عناصری هستند که در جامعه آرزوی قارون بودن و اشرافی گری داشتند؛ در کربلا نیز قارون صفتان، پیاده‌نظام کسانی شدند که همه خوبی‌ها را با توسعه ظلم و جنایتشان ذبح کردند.

 

  • فساد، اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد. فساد دنبال این است همه را فاسد کند؛ گاهی این فساد سروصدایش در می‌آید؛ گاهی نیز این فساد توزیع می‌شود و ادامه پیدا می‌کند و ریشه اعتماد مردم را می‌زند.

     

  • فساد در هرکجا باشد باید با آن برخورد شود؛ ما فساد خوب و بد نداریم؛ هرکس که فساد کند مستحق عذاب است.

     

 

محاکمه مردمی مسجد صنعتگران

  • برای مبارزه با فساد، رئیس‌جمهور نمی‌خواهد به‌جای دوری برود بلکه اخوی خود را بنگرد. به‌ عنوان‌ مثال؛ بانک ملت 400میلیون درهم، با کارمزد صفر درصد به این‌ها داد. آن‌ها این پول را به داخل کشور آوردند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجدداً این پول را که با کارمزد صفر درصد از خود بانک ملت گرفته بودند در خود بانک ملت سرمایه‌گذاری کردند و سالانه 24درصد سود گرفتند. حالا حساب کنید که چه مقدار پول جابه‌جاشده است.

     

    این موضوع را به وزیر اقتصاد متذکر شدم، او گفت آقای رییس‌جمهور ناراحت هستند و با برادر خود برخورد کردند اما بعد از مدتی دیدیم آقای فریدون آمد جلوی دوربین و گفت من هستم و جایی نرفتم، ما باید دائماً زنگ هشدار را به صدا درآوریم و اجازه ندهیم عده‌ای در تاریکی‌ها و کنج‌های خلوتی که برای خود ایجاد کرده‌اند، باقی بمانند.

 

  • رهبری در سال 1381 به سران سه قوه نامه زدند و همان‌جا فرمودند؛ هیچ‌کس نباید مصونیتی از خطا و اشتباهی داشته باشد؛ حتی اگر از نزدیکان من باشد. هیچ مصونیتی نباید برای کسی وجود داشته باشد.

 

  • در دوازده صفحه متن قراردادهای نفتی که نوشته‌اند، خودشان 150ایراد اساسی بیرون کشیدند اما بااین‌حال می‌خواهند میدان نفتی آزادگان در داخل کشور را هم بفروشند؛ با گزارش‌هایی که در مورد توتال و کرسنت وجود دارد، بازهم می‌خواهند با دلالی، توتال و کرسنت دیگری به وجود آورند و رفته‌رفته صنعت نفت را هم خصوصی کنند.

 

  • چرا هنوز فرسنگ‌ها در میدان‌های مشترک گازی و نفتی عقب هستیم؟ دلیل آن، خیانت شرکت‌هایی همچون توتال است که گزارش‌های غلط تنظیم کرد، امروز نیز می‌خواهند نفت و گاز کشور را به سمتی ببرند که سرنوشت آن را خودشان تعیین کنند.

محاکمه مردمی مسجد صنعتگران

  • عده‌ای می‌خواهند فاسدین را به جایگاه‌های اصلی بنشانند.برخی محکومان پرونده کرسنت در صدر مسئولیت‌ها نشسته‌اند، مگر دستگاه‌های امنیتی نمی‌دانند این قبیل مفسدان در جامعه حضور دارند، چرا هنوز مخفی می‌مانند؟

 

  •  همیشه فکر می‌کردیم پرونده کرسنت تنها دو گروه دلال دارد، دلال اول مهدی هاشمی و یزدی، دلال دوم نیز ترقی‌جاه، پرونده که به کشور رسید به دو گروه دیگر نیز رسیدیم که یک گروه از آنان به ازای هر 50سنت فروش گاز، یک سنت از آن را برای خود برمی‌داشته تا بتواند این پرونده را در ایران جوش دهد.

 

 

قابل ذکر است نشست های "محاکمه مردمی" قرار است به صورت مستمر در نقاط مختلف شهر با هدف مطالبه گری از مسئولان درباره این مسئله که باعث ضربه به سرمایه اجتماعی نظام شده است، برگزار گردد.