این "املاک نجومی" به آن "فیش های نجومی" در!

گروه سیاسی- اصلاح طلبان نزدیک به دولت که در موضوع فیش های حقوقی در مضان اتهام از سوی افکار عمومی قرار گرفتند حالا به جای برخورد فراجناحی با موضوع فساد اقتصادی دست به اقدامی تلافی جویانه و البته شتابزده برده اند.

به گزارش افکارنیوز، روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در اینباره نوشته است"ماجرای املاک نجومی به پاشنه آشیل قالیباف تبدیل خواهد شد" کلید واژه املاک نجومی خود برداشتی کپی کارانه و سخیف از موضوع "فیش های نجومی" است. موضوعی که به زلزله ای بی سابقه در دولت روحانی تبدیل شد و در نهایت دولت را مجبور کرد بسیاری از دردانه های خود را کنار بگذارد. وضع حمل دولت البته بی سر و صدا و بدون اعتراض هم نبود. محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و یکی از نزدیک ترین مدیران روحانی صفدر حسینی را فردی "خدوم و امانتدار" معرفی کرد. آن هم در جریان تودیع او و معارفه رئیس جدید صندوق توسعه ملی.

صفدر حسینی تا پیش از برکناری یا به روایتی استعفا از سمت ریاست صندوق توسعه ملی از متهمان اصلی دریافت حقوق های نجومی و یک وام 200 میلیونی بود.  شتابزدگی رسانه های اصلاح طلب بر سر دست گذاشتن بر موضوع خانه های واگذاری شده که بعضاً سال ها پیش از این در غالب تعاونی های مسکن در اختیار مدیران شهرداری قرار گرفته است تا حدی بود که این رسانه ها حتی منتظر گزارش رسمی سازمان بازرسی کل کشور نیز نماندند و با استناد به یکی از گزارش های تایید نشده این سازمان شانتاژ تبلیغاتی خود را آغاز کردند.

این کمپین تبلیغاتی البته خیلی زود و از سر ناشی گری راه به جایی برد که حالا به اصطلاح افشاگران مفتری را در جایگاه متهم نشانده است. بر همین اساس سایت معمار نیوز فیلتر شد. روزنامه آفتاب یزد که در صدر این هتاکان رسانه ای قرار گرفته از سر ذوقی وصف ناپذیر نوشته است: این املاک به «آن» فیش حقوقی در!

یعنی فساد ما و فساد شما حالا دیگر برابری می کند و در شرایطی که از هم آتو های آنچنانی داریم خیلی هم به صلاح نیست که به محابا به قبیله یکدیگر بتازیم.

از همین رو در ادامه می نویسد "دود تخلفات فیش های حقوقی و املاک نجومی به چشمان نظام می رود" و با استدلال هایی نظیر اینکه "مردم این بحث را هم مانند فیش های حقوقی از چشم کلیت نظام می بینند و باز هم مثل معروف «سر و ته یک کرباسند» را به کار خواهند برد" از رقبای اصولگرایش می خواهد این جنگ افشاگرانه درباره فسادهای اقتصادی را تمام کنند.

صدای دیگری که همزمان با فریاد "آی دزد" رسانه های اصلاح طلب بلند شده اعتراض به فیلترینگ سایت معماری نیوز است. اینکه چون دولت با رسانه های افشاگر در موضوع فیش های حقوقی برخورد نکرد حالا متهمان رسانه ای اصولگرا هم نباید از انتشار دست پاچه یک گزارش تایید نشده تا این حد آشفته شوند و قضیه را به خودشان بگیرند!

نکته قابل توجه این است که اولاً انتشار یک گزارش مخدوش نمی تواند با انتشار اسناد غیر قابل انکار در زمینه پرداخت های چند ده میلیونی مدیران دولتی برابری کند. ثانیاً مبارزه با فساد اقتصادی پیش از هرچیز نیتی شفاف و قلبی نگران به مملکت طلب می کند نه اینکه کار به گرو کشی و بی اخلاقی رسانه ای واگذار شود.

نکته سومی که می توان به آن اشاره کرد این است که ماجرای خانه های به اصطلاح نجومی شباهت عجیبی به پرونده بورسیه ها دارد. پرونده ای که حتی صدای اعتراض رهبر معظم انقلاب را هم بلند کرد تا نهایتاً به فرمان معظم له موضوع از حد یک شانتاژ رسانه ای به روند کارشناسی بازگشت و از اتفاق نهایتاً عواملی از درون وزارت علوم محکوم شدند.

مجید سالاری