افشای رابطه [...] کارمند مرد با کارمند زن!

فرض کنید کسی شما را در فرودگاه و موقع دیدار مسافران ببیند و بعد به شما پیامکی بفرستد با این پرسش که آن خانم با شما چه نسبتی داشت که او را در فرودگاه در آغوش گرفتید؟ شما هم پاسخ بدهید که من به استقبال خواهرم رفته بودم که بعد از سالها از خارج برگشته بود ! اما حالا اگر من همین پیامک سؤال را به عنوان یک خبر منتشر کنم که مثلا " بررسی رابطه فلانی با یک زن ناشناس !" بعد هم کسی که با شما دشمنی دارد این پیامک را بازنشر کند و روی آن جریان سازی کند، از فردا هر کسی به شما می رسد می پرسد : قضیه آن خانم چیست ؟ در چنین وضعیتی شما می گویید: دروغ است! و حق هم دارید زیرا خواهرتان را بوسیده اید ! و دیگران هم می گویند : راست است زیرا بالاخره زنی بوده و بوسه ای !

یا فرض کنید در یک اداره بگوییم که رابطه جنسی یکی از مدیران مرد اداره با یک کارمند زن افشا شد ! آیا این خبر دروغ است ؟ بعد که بررسی می کنید معلوم می شود از دو کارمند صحبت می کنید که زن و شوهر هستند !

در این وضعیت هم اصل ارتباط دو کارمند اداره درست است ولی در واقع در چنین شرایطی شما واقعا با یک دروغ مواجه هستید ، زیرا آن چه گفته می شود و همه در ذهن دارند گزاره ای حاکی از "ارتباط نامشروع" است و این یک دروغ بسیار بزرگ است!

در واقع از یک مسأله ساده سوژه ای رسانه ای ساخته و با یک نقشه سیاسی و طراحی دقیق از پشت صحنه هدایت شده و شما را با یک دروغ بزرگ متهم ساخته اند که هرچند زمینه ای ابتدایی داشته اما خبری که منتشر شده به هیچ وجه صحت ندارد. اتفاقی که در ماجرای املاک شهرداری تهران رخ داد شاید چنین چیزی بود که یک زمینه ابتدایی داشت ولی آنچه رخ داد انتشار یک دروغ بزرگ برای تحقق یک هدف سیاسی حساب شده بود.

اکنون آشکار شده که اصل ماجرا زمین تا آسمان با آنچه به شکل یک خبر جنجالی مطرح شد فرق می کند. البته به طور طبیعی در هر سازمان و نهادی ممکن است تخلفات اداری صورت گیرد و در فرایند اعطای تسهیلات به چندین هزار نفر شاید کسانی هم از قانون سوء استفاده ای کرده باشند که شهردار تهران با قاطعیت دستور بررسی و برخورد قانونی با تخلفات را صادر کرده است.  

ولی در پرونده املاک شهرداری تهران اولا درج برخی اسامی از ریشه و اساس کذب بوده ، ثانیا بقیه اسامی به هیچ وجه مستقیما ملکی به عنوان سوء استفاده از شهرداری نگرفته اند بلکه تسهیلات قانونی و کاملا طبیعی به عنوان اعضای تعاونی مسکن دریافت کرده اند ، ثالثا میزان و رقم تسهیلات نیز فاصله ای بسیار زیاد با تسهیلات واقعی دارد مثلا رقم دویست میلیون را دو میلیارد تومان گفته اند ،رابعا گاهی ملکی که تعاونی مسکن برای چند نفر اختصاص داده به نام یک نفر ذکر شده و خامسا ارقام کارشناسی نقل شده املاک هم محل مناقشه است و تفاوت جدی دارد.

ظاهرا تقصیر دوستان تعاونی مسکن شهرداری بوده که خواهرشان را توی فرودگاه و جلوی چشم مردم در آغوش گرفته اند و نمی دانسته اند پیامک سؤال سازمان بازرسی باعث انتشار یک دروغ بزرگ می شود و بعدا هم پیامک پاسخ آنها در توضیح و شرح رابطه خواهر و برادرى ممکن است به دست خیلی افراد نرسد !