ایران است که به ما حمله می‌کند/در مقابل ایران از خود دفاع می‌‌کنیم!

"ترکی فیصل"، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت" ادعا کرد که عربستان سعودی در اولین ردیف همراه کشورهایی است که به دنبال یک راه حل صلح آمیز برای سوریه هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام گروه ها در سوریه تروریست هستند گفت: نظر شخصی من این است که تروریست‌ها در سوریه، جبهه النصره، گروه‌های موسوم به داعش و بشار اسد هستند. من بر این عقیده‌ام که هر گونه اقدامی که علیه تروریست‌ها در سوریه صورت می‌گیرد باید شامل بشار اسد هم شود.

ترکی الفیصل در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که نه تنها عربستان سعودی بلکه آمریکا هم اعلام کرده است که اسد باید برود، اروپایی‌ها هم اعلام کرده‌اند که اسد باید برود و البته مهم تر اکثر مردم سوریه اعلام کرده‌اند که اسد باید برود.

وی یک راه حل برای سوریه که بشار اسد را هم در نظر می‌گیرد غیر اخلاقی دانست.

ترکی فیصل در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که وقتی شما از یک مبارزه قدرتی بین ایران و عربستان سعودی در منطقه اسم می‌برید ما آن‌هایی نیستیم که به ایران حمله می‌کنند. این ایران است که به ما حمله می‌کند. این ایران است که در یمن از حوثی‌ها حمایت می‌کند.

وی مقایسه کردن عربستان با ایران و این دو کشور را در یک سطح قرار دادن را نادرست و ناعادلانه دانسته و گفت: ما از خودمان دفاع می‌کنیم.