ایران از هر اقدامی در راستای بهبود قیمت نفت حمایت می کند

حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار دبیر کل جدید سازمان کشورهای تولید کننده نفت «اوپک» تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی در راستای ثبات بازار و بهبود قیمت نفت که مبتنی برعدالت، انصاف و رعایت سهمیه عادلانه برای کشورهای تولید کننده نفت باشد، حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم در شرایط ناعادلانه بازار و قیمت نفت، همه کشورهای صادرکننده و حتی مصرف کننده نفت متضرر خواهند شد، گفت: بی ثباتی و کاهش قیمت نفت نه تنها به ضرر کشورهای عضو است بلکه متناسب با هدف بزرگ حفظ محیط زیست در جهان نیز نخواهد بود که امیدواریم با تدبیر و همکاری و هماهنگی اعضای اوپک، قیمت نفت به شرایط با ثبات و عادلانه‌ای بازگردد.

رییس‌ جمهور ضمن آرزوی موفقیت برای دبیر کل جدید اوپک در انجام مسئولیت و وظایف خود، اظهار داشت: امروز همه باید هدف واحدی را دنبال کنیم و آن بازار متعادل و سهم عادلانه و منصفانه در میان کشورهای عضو است.

«محمد سانوسی بارکیندو» دبیر کل جدید سازمان اوپک نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس‌ جمهور کشورمان و تقدیر از حمایت‌های همیشگی جمهوری اسلامی ایران از استقلال، استحکام و تقویت اوپک، بر ضرورت همکاری و هماهنگی همه کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت برای رفع چالش‌های پیش رو تأکید کرد.

دبیر کل سازمان اوپک با تاکید بر نقش سازنده و کلیدی جمهوری اسلامی ایران در اوپک، گفت: همه کشورهای عضو اوپک باید برای حل مشکلات، در مسیر عدالت هماهنگ باشند.

بارکیندو همچنین با تمجید از تحولات چشمگیر کشورمان در حوزه انرژی افزود: دستیابی به پیشرفت های چشمگیر و برداشتن گام‌های بزرگ توسط ایران در بخش های مختلف اقتصادی و بویژه صنعت نفت و گاز، به‌رغم چالش‌های گوناگون، دستاوردهای بسیار مهم و بزرگی است که در مدت کوتاهی پس از لغو تحریم‌ها بدست آمده است.