لی‌لی‌پوت که نیست اینجا مجلس شورای اسلامی است!

روزنامه «وطن‌امروز» در مطلب کوتاهی با عنوان «لی‌لی‌پوت که نیست!» نوشت:

 «بنده [از توافق با FATF] سر درنمی‌آورم؛ بنده خبری از این توافق ندارم، نمی‌دانم این قرارداد انجام می‌شود یا نه، واقعاً از اینکه دولت چه اقدامی می‌خواهد در این زمینه انجام دهد، خبری ندارم... اگر می‌خواهیم به بانک‌های جهانی وصل شویم، در ابتدا باید تکلیف پولشویی خودمان را حل کنیم... یکی از دلایلی که بانک‌های ایران نتوانستند طبق برجام به بانک‌های خارجی وصل شوند، این است که بانک‌های خارجی می‌گویند در بانک‌های شما به‌راحتی پولشویی انجام می‌شود که البته حرف درستی است... بنده کار کارشناسی در این زمینه بلد نیستم، اصلاً چرا ما 30 یا 40 بانک در کشور داریم، چرا یک یا 2 بانک نداریم... الان سپاه بانک «مهر اقتصاد» را دارد و نیروی انتظامی هم بانک دارد، با بانک‌های خودشان کار کنند، این نهادها خودشان پول‌های خودشان را راه بیندازند، مشکلی پیش می‌آید؟»

این حرف‌ها را مسعود پزشکیان زده است. نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی است ولی نمی‌داند FATF و تبعات توافق با آن برای کشور چیست اما آنگونه که ادامه می‌دهد؛ می‌گوید باید آن را بپذیریم. می‌گوید ادعای بانک‌های خارجی مبنی بر پولشویی در بانک‌های ایران درست است! و نمی‌فهمد ماجرای پولشویی و انتقادها نسبت به ماهیت FATF تفاوت دارد! می‌گوید از سیستم بانکی سر در نمی‌آورد اما در ادامه می‌گوید کشور فقط یک یا 2 بانک نیاز دارد و سپاه برود با بانک‌های خودش کار کند! نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی است اما نمی‌داند «سپاه برود با بانک‌های خودش کار کند» یعنی چه! در مجلس نهم که لایحه مبارزه با پولشویی را تصویب کرده، نماینده بوده است اما توان تشخیص و تمییز بین این لایحه و FATF را ندارد! آدم این حرف‌ها را که می‌خواند نمی‌داند چه بگوید! نایب‌رئیس اول مجلس است!

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی است اما دست کمی از نایب‌رئیس دوم مجلس ندارد. بی‌بی‌سی فارسی هم توطئه منافق‌پسند و ضدامامی فایل صوتی حسینعلی منتظری را رها کرده است؛ اما نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی دست‌بردار نیست. به این و آن نامه می‌نویسد که بیایید جوابگو باشید و توضیح دهید! نامه‌هایی خوشایند فرقه رجوی!

یعنی او هم توان درک این را ندارد که کل ماجرای فایل صوتی چیست؟ و نامه‌نگاری‌های او در کدام راستا است؟ دلواپس ساپورت‌ها و ژست‌های احمد شهیدی؟ نمایندگان هرچه زودتر فکری برای نایبان علی لاریجانی کنند! یکی بهانه‌های ضد حقوق‌بشری را چاق می‌کند؛ دیگری بهانه‌های نقض برجامی را تایید! لی‌لی‌پوت که نیست؛ مجلس شورای اسلامی است.