تغییری در رفتارهای ایران در منطقه ایجاد نشده است/ ایران به تعهداتش تحت برجام پایبند مانده است

«مارک تونر»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه ضمن تأیید پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای، رفتارهای ایران در منطقه را «خطرناک» توصیف کرد و گفت که تغییری در این رفتارها بعد از برجام ایجاد نشده است. 

«تونر» در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس مبنی بر موضع وزارت خارجه آمریکا درباره گزارش فصلی تازه منتشر شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موضوع اجرای تعهدات ایران ذیل «برجام» گفت که این گزارش محرمانه است. وی اضافه کرد به همین دلیل نمی‌تواند درباره جزئیات گزارش جدید «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس، اظهارنظر کند. 

وی، علی‌رغم این، در اظهاراتی همراستا با مفاد گزارش جدید آژانس گفت که ایران به مفاد توافق هسته‌ای تحت برجام پایبند مانده است. 

«تونر»، علاوه بر این درباره اظهارات امروز وزیر خارجه بحرین که ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرده بود نیز اظهار نظر کرد. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد علی‌رغم حصول برجام، تغییری در رفتارهای ایران در منطقه ایجاد نشده است. وی، این موضوع را محل نگرانی توصیف کرد. 

جمهوری اسلامی ایران، همواره ادعاهای آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور مبنی بر دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر را رد کرده است.