بار دیگر پای آمریکا و اسراییل به حرم امن الهی باز شد

مولوی نذیر احمد سلامی درگفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دولت سعودی شجره ملعونه است اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری به جا و فصل الخطاب است.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه بار دیگر پای اسراییل و آمریکا در حرم امن الهی باز شد، ادامه داد: سران سعودی تنها به دنبال منافع شخصی خود هستند و برای موازین شرعی و اسلامی اهمیتی قائل نمی شوند و از این بابت چون توجهی به موازین شرعی و  اسلامی ندارند با هر کسی که منافع شخصی و مادی آن ها را تامین کند پیمان دوستی می بندند.

مولوی سلامی با اشاره به اینکه دولت عربستان سعودی بوسیله سرویس های تبلیغاتی خود به دنبال مقصر جلوه دادن سایر کشور ها در فاجعه منا است تصریح کرد: آن ها به این شکل به دنبال تبرئه کردن خود هستند تا خود را در نقش مدعی بگذارند.

نماینده اهل سنت سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص مشخص شدن عاملان جنایت منا افزود: باید یک هیات حقیقت یاب اسلامی تعیین شود و پس از اینکه دولت سعودی مقصر شناخته شد و با وحدت مسلمانان، مدیریت مکه و مدینه که متعلق به همه مسلمانان است در ایام فریضه حج در اختیار کلیه کشور های اسلامی قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: مکه و مدینه متعلق به یک نفر و مذهب و گروه خاص نیست بلکه حج هم یک فریضه دینی و هم یک رکن اسلامی است که متعلق به تمام مسلمانان است لذا اگر یک حکومت و گروهی نمی تواند قضیه حج را مدیریت کند تنها راهش این است که یک هیات مشترکه از کشور های اسلامی با مشورت و نظرخواهی از صاحب نظران تعیین شود و این هیات مدیریت حرمین را برعهده بگیرد.