بحرینِ کوچک هم برای ایران شاخ و شانه کشید!

 «حمود بن عبدالله آل خلیفه» سفیر بحرین در ریاض جمعه (امروز) گفت که دولت بحرین در رویایی با ایران در کنار عربستان سعودی خواهد ایستاد.

به گزارش خبرگزاری «بنا» بحرین، بن عبدالله در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» بحرین ضمن تکرار اتهامات رژیم آل خلیفه علیه ایران، اعلام کرد که دولت بحرین از عربستان سعودی در برابر آنچه که آنرا توطئه‌های ایران در منطقه خواند، حمایت خواهد کرد.

این مقام بحرینی که کشورش به همراه عربستان سعودی حمایت از تروریسم شهره خاص و عام هستند، مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف خود در منطقه و سیطره بر آن، از بدترین شیوه‌های تروریستی استفاده می‌کند.

بن عبدالله که کشورش از سال 2011 مطالبات مسالمت آمیز شیعیان این کشور را با حبس و لغو تابعیت و شکنجه سرکوب کرده است، مدعی شد که حملات رسانه‌ای ایران علیه عربستان و بحرین و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله برنامه‌های نقشه‌های تروریستی ایران در منطقه است.

سفیر رژیم بحرین در ریاض، در مورد لغو سفر حجاج ایرانی به عربستان گفت که این کشور مانع سفر حجاج ایرانی نبوده بلکه دولت ایران است که در این را مانع تراشی می‌کند.

بن عبدالله همانند وزیر خارجه بحرین، ایران را به سیاسی کردن مراسم حج متهم کرد و گفت که دولت ایران به همان اندازه که از این مراسم برای خدمت به اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند، به أدای فریضه حج شهروندان خود توجهی نمی‌کند.

«خالد بن أحمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در تازه ترین اظهارت ضد ایرانی خود دیروز، جمهوری اسلامی ایران را به «سیاسی کردن» مراسم حج متهم کرد.

این اتهامات مقامات بحرین بعد از آن صورت گرفت که رهبر معظم انقلاب اسلامی سه‌شنبه این هفته از بی‌کفایتی رژیم آل سعود برای مدیریت حج انتقاد کردند و خواستار فکری اساسی برای اداره مکه و مدینه شدند.