آقای هسته ای به جای دربی به فکر برجام باشید!

حمید بعیدی‌نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان که از چندی پیش حضور وی به عنوان سفیر ایران در انگلستان نقل محافل خبری شده بود و اینک به عنوان سفیر در لندن فعالیت دارد، اولین پست اینستاگرامی‌اش بعد از رسیدن به سفارت را درباره دربی منچستر با آب و تاب فراوان نگاشت.

وی در این زمینه همچون یک گزارشگر فوتبال در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«فردا برای فوتبال دوستان روز مهیّجی است، روزی که "دربی منچستر" در هفته چهارم لیگ برتر انگلیس در شهر منچستر برگزار میشود. تقابل دو تیم بزرگ منچستر یونایتد و منچستر سیتی همواره از بازیهای زیبای فوتبال انگلیس بوده است که اینبار باسرمربیگری مورینیو و گواردیولا دو سر مربی بزرگ و صاحب سبک فوتبال دنیا جلوه ویژه ای هم پیدا کرده است. جدال این دو مربی همواره زیباییهای خاص خود را دارد. رویارویی مهم این دو مربی در لیگ برتر اسپانیا که تیم مورینیو با پنج گُل به تیم گواردیولا بازنده شد، حساسیتها و حاشیه های این دربی منچستر را دو چندان کرده است.»

 

 آقای بعیدی‌نژاد این پست‌های اینستاگرامی از شما بعید است؟/ وقتی یک مذاکره کننده هسته‌ای به گزارشگر فوتبال تبدیل می‌شود

اگر به اینستاگرام آقای سفیر نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که وی یکی از کسانی بود که در زمان مذاکرات و اوائل تصویب برجام همه تلاش خود را معطوف به مذاکرات و دفاع از توافق کرده بود اما بعد از گذشت چندی از تصویب و زمان اجرای شدن آن این رویه را تغییر دارد و حال پس از گذشت 8 ماه از اجرایی شدن برجام مشاهده می‌کنیم که بعیدی‌نژاد به گزارش فوتبال دربی انگلیس می‌پردازد.

درحالی یک مذاکره کننده هسته‌ای اینک به گزارشگر فوتبال بدل شده است که افکارعمومی از وی انتظار دارد تا به مسائل مربوط به برجام و وعده لغو یکباره تحریم‌ها و پیگیری این مطلب بپردازد.

از جمله موارد دیگری که آقای سفیر انگلیس به جای گزارش فوتبال می‌تواند در مورد آن به افکارعمومی آگاهی بدهد در خصوص جاسوس هسته‌ای است که گفته می‌شود از جمله نزدیکان آقای بعیدی‌نژاد بوده است.

شفاف‌سازی در خصوص مسئله هسته‌ای و برجام از جمله انتظاراتی است که افکارعمومی از تیم مذاکر کننده هسته‌ای دارد و متاسفانه این رویه بعید از سوی مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای کشورمان نیز در حال تداوم است و مردم حس می‌کنند که این مسائل بیشتر به جهت سرگرم سازی کاذب و فرار افراد مسئول از پاسخ به این موارد نگاشته می‌شود.

 

 

 آقای بعیدی‌نژاد این پست‌های اینستاگرامی از شما بعید است؟/ وقتی یک مذاکره کننده هسته‌ای به گزارشگر فوتبال تبدیل می‌شود

به عنوان نمونه فیس‌بوک محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان از جمله اولین صفحات مجازی دولتمردان یازدهم بود که به مسائل مختلف سیاسی می‌پرداخت و در زمان مذاکرات هسته‌ای و شکل‌گیری برجام نیز از جمله داغ‌ترین صفحات مجازی بود. حتی نامه یک دختر دانشجو به ظریف در مورد وضعیت معیشت و ازدواجش و پاسخ وزیرخارجه به وی نیز در رسانه‌های اصلاح‌طلب جنجال زیادی به پا کرد. آقای وزیر در آنجا همه چیز را به برجام و توافق هسته‌ای گره زد و رسانه‌های حامی دولت از این نامه بهره‌برداری تبلیغاتی کردند اما کم کم بعد از تصویب برجام آفتاب تابان صفحه مجازی آقای وزیر نیز غروب کرد و پست‌های مناسبتی جای پاسخگویی به مردم در مورد نتایج برجام را گرفت و حال می بینیم که دیگر اعضای مذاکره کننده نیز همین رویه سرگرم‌سازی را در پیش گرفته‌اند.